Jump to content

Turteller'n er defekt ....


Tine IV

Recommended Posts

Heisann turteller'n har dæva igjen . Bytta turteller for ca et år sia ,denna står nå på 750 timer . Samme greia med denna som forige teller . Når jeg starter så spretter den opp og funker 5-10 sekunder deretter detter den ned på null i 10-15 sekunder , så starter den og er normaL Men nå er den helt dæv . Har gått sånn løslig over ledninger /kontakter men ikkeno futt så langt . Denne går på dynamoen og den er helt ok , ikke så lenge sia dynamo blei overhalt jaja tima går jo så det har jo blitt endel timer . Men den lader og virker ok den .

Men det at denne og den gammle starter så deretter og detta på null litt også er den igang , virker jo som dårlig kontakt ellerno ? Kansje tatt en ny kabel fra dynamo å rett opp på turteller å sett da ,så er det testa om at kabel er ok , eller er det bortkasta jobb . Kan jo nesten går rundt på 3 sider av motor , men dynamo siden er trang som et vondt år så klart :headbang:

Forslag mottas med stor takk . (turteller er en slik Yakazaki ellerno sånt,stor type)

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ok det skal gjøres imorgen . Ikveld er stua full av teak lister som skal oljes , hehe fruen er så fornøyd atte .

Det med at det gammle og det nye starta opp litt og dør deretter og gå som normalt , tyder ikke det på dårlig kontakt ellerno ? Er ikke lett å få tak i et som er av samme str og merke heller vil jeg tippe .

Noen som har en stor Yakazaki turteller liggenes så er det bare å sende meg en IM ....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...