Bam-Bam Startet 18.August.2024 Link til dette innlegget Startet 18.August.2024 Har en Flipper 555 med Evinrude ficht 90hk 2002mod som jeg kjøpte i sommer. Gikk bra de første 4-5 turene. Så begynte varsellampe og alarm for varm motor å lyse/ule. Er bra trøkk i strålen til kjølevannet så mistenker ikke at impelleren er dårlig. Fikk et tips om å ta ut termostatene å kjøre uten for å se om de kunne være defekte/slitte. Gikk bra 3-4 turer så da tenkte jeg det kunne være de som måtte byttes, som sagt så gjort. Kjøpte 2 nye og satt i, kjørte noen turer med forskjellig belastning og alt fungerte bra. Trodde jeg. Tok en tur her om dagen, kjørte forholdsvis pent ca 1,5 time, og der kom alarmen igjen. Motoren gjorde noen feilslag/jukset 5-10 sek. før alarmen gikk. Er det noen som vet, har vært borte i noe lignende og har noen gode råd å komme med. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.August.2024 Link til dette innlegget Svart 18.August.2024 Hvilken olje kjører du på? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eika Svart 18.August.2024 Link til dette innlegget Svart 18.August.2024 Kjør den god og varm i en tønne med salt x Sitér dette innlegget Link to post
Bam-Bam Svart 19.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2024 XD 50 olje, anbefalt av forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Bam-Bam Svart 19.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2024 Hva er hensikten med saltet, skal det oppløse avleiringer i motoren? Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 19.August.2024 Link til dette innlegget Svart 19.August.2024 Bam-Bam skrev 21 minutter siden: Hva er hensikten med saltet, skal det oppløse avleiringer i motoren? Ikke salt, men Salt-x. Det er en saltfjerner. https://www.thansen.no/baat/pleie-vedlikehold/vask/salt-x-konsentrert-0-95l/n1202549/pn1348557?gad_source=1&gbraid=0AAAAADq6x1xYFbtVk3lmemBVsVOLAdsjE&gclsrc=aw.ds Sitér dette innlegget Link to post
Bam-Bam Svart 19.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2024 Ok, takk for tipset. Skal prøve det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.