Hulda Svart Onsdag 18:26 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:26 Sludder. Jeg er er i bedre form nå enn da jeg var 28. Da var var ekstremt undervektig, syklig stresset og fysisk svak. Nå er jeg gammel, gretten, lett overvektig og tar 20 pushups på en god dag. Ikke sånn med arma rett ut, men med hendene under skuldrene. Stønner planken i to minutter, kjedelig. Går på trynet inni skauen så det smeller, banner, snørrer, krabber meg opp og fortsetter. Smører med whisky. Bullshit :-) Link to post
tobixen Svart Onsdag 19:59 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:59 Jeg hadde en gjest i dag som kalte meg "young man". Det er en stund siden sist jeg hørte dét :-) Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
lr-80 Svart Onsdag 20:09 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:09 tobixen skrev 39 minutter siden: Jeg hadde en gjest i dag som kalte meg "young man". Det er en stund siden sist jeg hørte dét :-) Jeg vant Knut Frostads vandretrofé for yngste fullførende shorthand-skipper ved fjorårets Skagen Race. Nesten som å bli avkrevd leg. på polet. (De andre var nok igjen i Smögen…) Link to post
Glenfiddich Svart Onsdag 20:38 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:38 Glenfiddich skrev On 13.5.2025 at 16.20: Jeg valgte å ikke krysse noen av dem, ved å sette kursen sør-sørvest kan man snike seg utenom disse sonene, og så seile langs land. Som tidligere antydet liker jeg og svensken å velge ulik taktikk for å vinne, og min taktikk var å gå nærmest mulig TSS-en. Da jeg var i posisjon til å sneie hjørnet kom det susende en polizei i superfart rett mot min posisjon, og jeg ser to sannsynlige årsaker: de forventet å kunne bøtelegge noen eller de bruker samme navigasjonstaktikk. Jeg vant forøvrig over svensken med en knapp halvtime fra Helgoland til Nordeneye. Han valgte en tryggere rute og tapte på det. Link to post
Glenfiddich Svart 9 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Nordeneye var ganske kult. Og et fint utgangspunkt for en kort og lun dagstur til Burkum. Eller fulldagsseiling til Delfzijl med kanalsluse inn til Standing Mast Route. Innaskjærs, altså. Plotterne våre ville ha oss utaskjærs, så vi måtte plotte manuelt. Og være nøye med tidspunkt for tidevann der det er grunt. Sneglehuset av en marina-innseiling i Nordeneye ser ut til å være verdt det dersom man kan ta seg tid og ro til å vente på tidevannet og klarhet nok til å smette avgårde på kort varsel når været er best. Men vi hadde neppe turt vår rute i slike farvann dersom ikke vi hadde solide, langkjølte båter. Målet vårt i trioen var å nå kanalene og det har vi på en måte klart. Det vil på mange måter være neste kapittel. Jeg har følt skuffelse over å miste svensken, men begravelser er noe man ikke kan styre. Han sier selv at han føler at han er nærme nok første sluse til at vi nådde målet. Jeg er enig i at vi kan se på det sånn. Vi tar det som en seier. Litt av bakteppet er at det kanskje blir siste gang på lenge at vi ses. Link to post
Glenfiddich Svart 9 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Nå har jeg skikkelig lyst til å legge ut et bilde av svensken, i morgenkåpe og mine svømmebriller på hodet; i steget, på vei ut av båten og ut på brygga, for å sjekke om det har satt seg noe i propellen. Jeg sa at det er en marina med ganske dårlig vann, skal vi ikke heller gjøre det et annet sted? Han svarte med en historie om det dårlige badevannet han måtte ta til takke med som guttunge, og hoppet uti. Der! Det er et minne om svensken. Link to post
tobixen Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden 36 minutes ago, Glenfiddich said: Han sier selv at han føler at han er nærme nok første sluse til at vi nådde målet. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men ... jeg er blitt kjent med en Nederlender her i Varna. Han satset alt på et båtprosjekt, stor båt som skulle ombygges til seilbåt/partybåt/charterbåt/turbåt. Underveis gikk prosjektet konkurs. Konkursboet ble kjøpt opp, og båten er i drift. Selv om han aldri fikk være med på ferden videre, så lever han allikevel godt på å kunne være den stolte far over denne drømmen, drømmen ble jo på sett og vis virkelighet. Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn