Dalurfjall Svart 21.November.2024 Link til dette innlegget Svart 21.November.2024 8 minutes ago, Glenfiddich said: without interrupting or disrupting other peoples lives." Nuvel. På bratten i Bodø blir vikingmarkedene ofte røska ut av innlevelsen sin av entusiaster som gløder for denne sporten. Men de er stort sett stillferdige og treffsikre så det er minimalt. De kunne brukt en vidjering med kumageskinn for anledningen da, men.. og vær så snill å bruk hele navnet, jeg ble helt sjokkert her nå over hvor teit forkortelsen er. Jeg hadde en brettbar frisbee i tøy med hull i midten en gang i tiden. En tørka tortilla med hull kunne sikkert vært gøy å få til å tre seg nedover rødstaker og grønnstaker på ferden, istedenfor sporten "seil så nært at du kan stryke borti med bærrævva" Sitér dette innlegget Link to post
Glenfiddich Svart 21.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2024 Jeg husker ikke hvor mye jeg har fortalt om kompisen min som jeg venter på, som har sagt opp jobben og bare må få unna noe økonomisk trøbbel og trøbbel på hjemmebane med kjæresten før han er klar til å bestille flybillett. Vi møttes under backpacking på en av øyene i mekong for mer enn 10 år siden og han er en av disse frisbee golferne som regelmessig treffer kurven fra 50-ish meter og kan kaste tre ganger så langt som meg og dessuten i riktig retning. Nå viser det seg at ideen om udisk-appen på vei sørover er en soleklar god idé. Liksom en gulrot. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 21.November.2024 Link til dette innlegget Svart 21.November.2024 5 hours ago, Glenfiddich said: tobixen: hvor varmt er det der du er? Jeg har ikke oversikt. Skjortsen er lagt på hylla, jeg går med lange bukser nå - men det er stort sett t-skjortevær eller barisvær dagtid, natterstid er det tidvis så kaldt at jeg må ha ullgenser. Det ville være en overdrivelse å si at sjøen er varm, men den er varm nok til at man kan ta seg en lengre svømmetur. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 21.November.2024 Link til dette innlegget Svart 21.November.2024 Backpacking, Mekong, gærninger! Det verste er at den eldste sønnen min var like sprø. Sydamerika, Mexico, Kina, Kambodsja og kun han vet hvor. Og superallergisk, skulle gått rundt meg sprøyte i lomma. Rotet bort resepten før han fikk hentet sprøyta. Men nå har han rukket å bli 54 og familiefar med traust Skoda som går 50 mil i året. Story, bare for å spore av: De var hjemme hos oss, hele banden. Med ett ser jeg at han blir knall rød i ansiktet og hovner opp. "Føler du deg bra?" "Litt tung i pusten". "Få på deg jakka, du skal til legevakta i Moss". Så da han kom dit, var det foran køen og rett inn til legen. "Noen som vil deg vondt?" lurte legen. Da vi spolet bakover var det kona hans som trodde hun hadde gitt han en mandel. Men det var bit av en paranøtt. Det var på hekta. Og en slik tulling backpacker halve jorda rundt uten så mye som en pille i sekken. Det ble folk av han også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Valkyrja Svart 21.November.2024 Link til dette innlegget Svart 21.November.2024 Rett nord for Lyon. Har godt med strøm i ryggen nå, så må faktisk vente på svar fra diverse verft før jeg kan dra stort lenger. Er endel som må fikses ombord, og det er ikke lenge til elven blir et veikryss. Strømmen er vist over 5 knop på det verste, så kan ikke snu om jeg kjører feil... Frisbeegolf ser gøy ut, sett det mye der jeg seiler i Norge. Jørpelandsholmen f.eks har gratis brygge med toalett, og hele holmen er en stor bane. Selv i Lysebotn er det en bane helt innerst i dalen. Sitér dette innlegget Link to post
Glenfiddich Svart 21.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2024 Hulda, ja det er til å smile av når det går bra! Men de beste eventyrene inneholder også en del situasjoner hvor det er nære på, og det har det vært for min del også, selvfølgelig, for eksempel såpeglatt huleklatring med stor fallhøyde og edderkopper og slanger. Men det er mange varianter av nære på. En av de mest uredde og arketypiske eventyrerne jeg har kjent ble brutalt drept etter å ha rota seg inn i en godt betalt ekstrajobb som innebærte forflytning av edelstener. Jeg fikk en, en fin og grønn en, men har rota den bort. Uansett: Frykt er nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 30.November.2024 Link til dette innlegget Svart 30.November.2024 Åssen går det? Sitér dette innlegget Link to post
Glenfiddich Svart 30.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2024 Tom for øl. Vurderer å stikke opp på klubbhuset og hente noen fra kjøleskapet der, men det koster 10 kroner flaska. Når jeg tenker meg om så ligger jeg 20 kr i minus der fra før, som jeg har glemt å legge i skålen, så det er jo både rett og rimelig å stikke opp og gjøre det med en gang. redigert: Peder ble med på pubcrawl og i skrivende stund drikker vi Esbjergs beste øl på Esbjergs beste utested. Bare at folk ikke er enig. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2024 Link til dette innlegget Svart 30.November.2024 Bunkre øl da du kommer til Tyskland, tror ikke du finner billigere lenger sør……… Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Glenfiddich Svart 9.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2024 Oppdatering. Dårlige nyheter: Kompisen min som jeg har ventet på har kastet inn håndkleet. Han blir ikke med. Da betyr det for min del at jeg enten tar med noen andre eller at jeg venter her ennå lenger og fortsetter alene når forholdene blir bedre. Uansett ligner det på julefeiring i Norge og ikke i palmesus. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 9.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2024 Hadde jeg ikke hatt famillie, fulltidsjobb, en god del utestående båtvedlikehold og lang todo-liste med en del kritiske deadlines, så hadde jeg kastet meg med og hjulpet deg over til Tyskland og Nederland om ikke annet. Har du prøvd å legge inn en annonse på crewbay? Det er omtrent eneste fungerende internasjonale nettstedet for slikt som jeg vet om som fungere høvelig OK uten at man plutselig må betale premium-medlemsskap for å kunne dra noe nytte av nettstedet. NoForeignLand kan også brukes til formålet - det er bare å hive seg med i gruppen "Crew Exchange & Hitching". Eneste problemet der er at det (så langt) bare er to medlemmer med båt og to medlemmer uten båt der - men det er jo en begynnelse! :-) Edit: jeg la ut en melding der :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
enslagsgjest Svart 9.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2024 Altså det er ingen skam å søke om dansk Statsborgerskap Men fra spøk til alvor, jeg håper du får tak i mannskap. Ser hele tiden på Facebook om folk som spør, så det skulle nok ikke vært så vanskelig. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Glenfiddich Svart 15.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2024 Jeg skal hjem til jul og skal sitte på med noen gamle svenske seilere. Han ene er visst den mest erfarne seileren i Karlstad, og de har en youtube-kanal som ikke de klarer å finne. Sitér dette innlegget Link to post
Glenfiddich Svart 25.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2024 Det er sent på kvelden på julaften og jeg tenkte å stikke innom med en liten tanke, det gjelder bannskap og en uovertruffen evne til å havne i trøbbel for ting jeg sier og gjør. Rent konkret er det snakk om bannskap ved julefrokosten med utvidet familie og barn tilstede. For min del er det vanskelig å unngå, så jeg har ikke mulighet til å love at det ikke skal gjenta seg, men det var nesten morsomt og på grensen til surrealistisk å se barnefaren gå fra bordet i protest. Særlig fordi det i mine øyne er helt ute av proporsjoner og fullstendig uforholdsmessig da jeg har sett hva de ungene holder på med på iPaden, men til barnefarens forsvar var det nok et tilfelle av dråpen og begeret. Jeg er ihvertfall blitt den kule onkelen og det er ikke så verst. Det skal uansett bli fint å komme seg vekk fra porselenssamfunnet og tilbake i båten igjen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2024 Noen må være den kule onkelen også. Man kan ikke være venn med alle. Jeg regner med at du hadde en grunn. Man skal ikke gå på akkord med seg selv, selv om det noen ganger kan være taktisk lurt.😉 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Code0 Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar ‘Standing mast route’ er visst vinterstengt og sjømerker tatt på land. Så da må man seile utaskjærs langs kysten. Da bør man planlegge sine etapper nøye og ha kontroll på innseiling til aktuelle havner, tidevann osv. Det er en nordmann på vei sørover nå, gikk fra Cuxhafen i går morges, han var nok ganske fornøyd når han var fortøyd på Borkum kl 04 i natt. Båten heter Gina, og han har laget en offentlig gruppe på Facebook ‘Sailing singlehanded’. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar Code0 skrev for 2 timer siden: ... Det er en nordmann på vei sørover nå, gikk fra Cuxhafen i går morges, han var nok ganske fornøyd når han var fortøyd på Borkum kl 04 i natt. Båten heter Gina ... Gina er allerede på vei videre fra Borkum. Kort natt der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.