Jump to content

Suzuki DF9.9A starter ikke - lagret 2 år etter service

Sjølsøkk

Recommended Posts

Hei kloke hoder.

Håper noen har et godt tips til meg. Jeg kjøpte en motor fra dødsbo som hadde vært på høstservice før eier døde.

Sjekket før forsøk på å dra i gang.

Olje, fin og urørt. Plugger sitter godt. Død mann på plass. 

Service nevner litt tull med forgasser ved pådrag og den burde vurderes byttet for at motor skal virke 100%.

Når jeg drar kommer det rødt lys i front ved død mann knappen, kun når den snora roterer oppi der. Kjørte lystgass inn i luftinntaket også uten suksess.

Forsøkt med og uten choke. Motor står i fri. 

Normalt sett burde den fyrt avgårde.

Noen forslag?

Forsøk å skru ut tennplugger og dra i snora. Hold pluggene mot jord. Da ser du om den tenner. Sjekk også at ledning til dømann sitter på. Har vært borti at en gikk i stykker.

Om du har gnist, forsøk å drenere forgasser. Kan være dritt i den, men den bør i utgangspunktet tenne om du sprayer inn startgass. 

Sjølsøkk skrev for 3 timer siden:

Gjør det såpass enkelt at jeg leverer den inn der den kom fra så får de se hvordan de utførte service. Kan desverre ikke nok om motor til å feilsøke for mye.

Neste gang anbefaler jeg at du gjør det enda enklere....

Kommer du til en motor som har stått i 2år, og hvor verkstedet i tillegg nevner at den ikke går pent.... også starter du med å dra i snora..... 

Neste gang så vær så snill å drener forgasseren, sjekk om det er vann/møkk i tanken, så kan du pumpe noen tak med slangepumpa og skylle igjennom.
Så kan du stenge drenering og dra i snora...
Gjør du det slik ødelegger du adskillig mindre :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...