skøytelars Startet 23.August Del på Facebook Startet 23.August Er det mulig å rense sjøvannskretsen på båt med drev mens båten ligger på vannet uten at båten blir fylt med sjøvann? For det er vel ingen stengekran for sjøvannsinntak når man har drev? Motoren er en KAD43 med DP-E drev. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 23.August Del på Facebook Svart 23.August Jeg har drev og stengekran så det er nok ikke synonymt. Vet du ikke om du har kran? Sitér dette innlegget Link to post
skøytelars Svart 23.August Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August Swingswong skrev for 2 timer siden: Jeg har drev og stengekran så det er nok ikke synonymt. Vet du ikke om du har kran? Nei, er ikke min båt 😀 Trodde bare at sjø inn kom inn via drevet. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.August Del på Facebook Svart 23.August skøytelars skrev 5 minutter siden: Trodde bare at sjø inn kom inn via drevet. Ja det gjør det om en følger Volvo Penta standard oppsett for KAD/DPE (og veldig mange andre motorinstallasjoner) Men det har blitt en ganske vanlig modifikasjon å montere en kuleventil mellom drev og inntaksslange, en av grunnene er at noen båter feks har impellerpumpen montert under vannlinjen slik at man får sjøvann inn i båten om man tar av lokket til impellerpumpen. Det finnes også de som ønsker dobbelt vanninntak - både fra drevet og fra inntak under skroget. Forresten - likte at du gjorde trådtittelen din enda bedre Gir enda bedre søkbarhet, og det er bra for Forumet Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.August Del på Facebook Svart 23.August Ja, det går, men du får ikke renset oljekjøler uten å ta av slangen før den mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
skøytelars Svart 23.August Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August Hvor mye væske bør jeg blande ut? Tenker å kjøre gjennom med nedsenkbar pumpe, slå av, la det stå, starte pumpa igjen for å sirkulere, stoppe, osv. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.August Del på Facebook Svart 24.August Mulig du er klar over det allerede, men KAD44 og KAD300 har en nesten identisk sjøvannskjølekrets / ytre kjølekrets / sekundær kjølekrets, så det du finner om disse motorene vil også gjelde for din KAD43. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.