Jump to content

Parkering sommer 06 Oslofj.


Wannskrækk

Recommended Posts

Ettersom jeg ikke har p-plass i tilknytning til båtplass/hjemmehavn (Hovedøya, Oslo) får jeg et problem når jeg skal på lengre turer (over 2 døgn). Til sommeren har jeg lurt på om kone og døtre kunne kjøre bilen til f.eks. Nesodden, Drøbak eller Hurum/Sætre, og så kan jeg plukke dem opp der.

Så spørmålet er altså om noen vet om muligheter for langtidsparkering i nærheten av en grei brygge (laste ombord nye presskanner ol., se evt. anti-thrusterdiskusjonen), mellom Oslo sentrum og Drøbaksundet?

Link to post
Share on other sites

på Fb1860 i Frognerkilen, kan du kjøpe sesongkort for parkering, om du er medlem. Koster vel 2-300,- og da får du parkere så mye du gidder.

Tror du kan ha tilhenger der også..

Det er parkeringen på sjølyst dette gjelder for.

 

Suzuki

Hva med ikke-medlemmer? Er det noen mulighet da?

Link to post
Share on other sites

Hva med ikke-medlemmer? Er det noen mulighet da?

Dette er egentlig kommunale plasser, og det gis rabatt for opphold over flere dager. Husker ikke prisene eksakt, men det koster i utgangspunktet sju kroner timen. Så koster det i størrelsesorden 40-50 for et døgn og et par hundre for ei uke. Jeg tror faktisk du kan stå lovlig opp til fire uker for noen få hundrelapper.

Link to post
Share on other sites

eneste jeg kan komme på i farten er jo f.eks Alvern på nesodden ( ved steilene). Der kan man stå gratis så lenge en vil. Er ikke så mange andre steder på Nesodden iallefall... skjønner at vippetangen blir i dyreste laget... har samme problem selv, derfor kjører jeg scooter til ferja!

Link to post
Share on other sites

På Sætre kan du stå hvor lenge du vil. Og det er gratis. Den store parkeringsplassen, som brukes til opplag på vinteren er ledig hele sommeren. Bortsett fra to helger når tivoli er på stedet. Da er det grei parkering like ved.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Husvikholmen høres interessant ut, i forhold til at familien synes transportetappen ned til Drøbak er litt kjedelig. Selv liker jeg den godt, selv om det tar litt tid i 7-12 knop. Pleier det å være noe ledig der?

Har hatt problem en gang på fire år :confused::eek:

 

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

På Ulvøya er det alltid god parkeringsplass, og O.K. brygge når det ikke blåser kraftig sønnavind. Det er 30 meter å gå fra veien til brygga. Hent båten, la kona kjøre til Ulvøya og less på varene der. Det fungerer bra. Brygga ligger i sundet mellom Ulvøya og Malmøya ved innseiling fra sør.

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Frognerstranda (altså Kongen) er det billig, tror det er 320,- pr. 4 uker nå.. og 80 for ei uke.

Er greit med plasser der på denne tiden, men kan nok være trangt om sommeren.

Er jo fullt mulig å gå inn for å lesse ombord ymse der også.

Har du forsøkt å leie plass på vippetangen?

Link to post
Share on other sites

Frognerstranda (altså Kongen) er det billig, tror det er 320,- pr. 4 uker nå.. og 80 for ei uke.

Er greit med plasser der på denne tiden, men kan nok være trangt om sommeren.

Er jo fullt mulig å gå inn for å lesse ombord ymse der også.

Har du forsøkt å leie plass på vippetangen?

Ulvøya er interessant, Frognerstranda og flere av plassene nedover fjorden. Har i grunnen ikke tenkt at det er mulig å leie plass på Vippetangen, untatt til "parkometerpris" da. Kanskje ikke byens tryggeste parkeringsplass heller?.. Men denne tråden blir virkelig nyttig for meg, og forhåpentligvis for noen andre og.
Link to post
Share on other sites

Solvik Båtforening på Høvik/Blommenholm (kjør mot Henie-Onstad kunstsenter) har en diiiiger grusplass hvor det er plass til mange biler. Ingen kost, og vaktbua er alltid bemannet om nettene med 3 mann på vakt som har god utsikt også over parkeringen. Fin brygge for pålessing av alle nødvendigheter :cheers:

Link to post
Share on other sites

Ulvøya er interessant, Frognerstranda og flere av plassene nedover fjorden. Har i grunnen ikke tenkt at det er mulig å leie plass på Vippetangen, untatt til "parkometerpris" da. Kanskje ikke byens tryggeste parkeringsplass heller?.. Men denne tråden blir virkelig nyttig for meg, og forhåpentligvis for noen andre og.

Bare en liten oppfølger til det med plass på vippetangen, kan hende du får det billigere ved bruk kun utenom kontortid, og evnt i fellesferien.

Link to post
Share on other sites

Bare en liten oppfølger til det med plass på vippetangen, kan hende du får det billigere ved bruk kun utenom kontortid, og evnt i fellesferien.

Du får ikke leid parkering på Vippetangen. Prøvde ifjor, og da fikk jeg beskjed om at de nesten ikke hadde plass til sine egne biler engang.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Du får ikke leid parkering på Vippetangen. Prøvde ifjor, og da fikk jeg beskjed om at de nesten ikke hadde plass til sine egne biler engang.

Kan du da forklare grunnen til alle de betalingsplassene der nede? De er jo bare tull om de nesten ikke har plass til sine egne biler.

Altså, i tilfelle du ikke forstod det, det er vel private parkeringsselskaper som driver parkeringen på området, blant annet ved skur 39 (tror jeg det er, Snøhetta osv..), er det massevis av plasser utenfor.

Utenom kontortid kan det neppe være noe annet enn en ekstrainntekt for firmaet som driver plassen.

Link to post
Share on other sites

Utenom kontortid kan det neppe være noe annet enn en ekstrainntekt for firmaet som driver plassen.

Spørsmålet gikk på en parkeringsplass hvor en kunne stå flere døgn i strekk (utover 2-3 døgn), ikke bare "etter kontortid". Jeg kontaktet i sommer flere firmaer som har parkeringsplasser i området rundt fiskehallen, og fikk samme svar fra alle.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg kontaktet i sommer flere firmaer som har parkeringsplasser i området rundt fiskehallen, og fikk samme svar fra alle.

Jeg tviler på at du får noe annet svar i overskuelig framtid. Det er tross alt Oslo sentrum. Om du ønsker å betale er det noen parkeringshus i området og minst ett av dem har langtidsparkering, men det er langt fra billig.
Link to post
Share on other sites

Jeg tviler på at du får noe annet svar i overskuelig framtid. Det er tross alt Oslo sentrum. Om du ønsker å betale er det noen parkeringshus i området og minst ett av dem har langtidsparkering, men det er langt fra billig.

Selv handikapplassene er opptatt om sommeren i dette området, mange av dem fra biler som har lånt kortet til naboen e.l. Litt irriterende hvis man som meg har et reelt behov for slik parkering.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...