bever 720 Startet 3.September.2024 Link til dette innlegget Startet 3.September.2024 Driver og skal skifte impeller på en Mercury 100 4 t.Det er nok lenge siden det har vært nede . Det er 5 bolter som holder huset på plass ,men nå begynner jeg å bli urolig at det muligens er en giroverføring som gjør at vi ikke for det til og slippe i bak kant .På videoene jeg har sett virker det ikke som det skal gjøres .Noen som har gjort dette tidligere .Er det bare mer press som muligens må til ? Tips og råd noen som Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 bever 720 skrev Just now: nå begynner jeg å bli urolig at det muligens er en giroverføring som gjør at vi ikke for det til og slippe i bak kant I bakkant sitter det en skrue opp under anoden. Gearveksleren er foran. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bever 720 Svart 3.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Du har rett her .Det var det jeg trodde ,ble bare noe usikker når bak kan av undervannshuset sitter så fast . Fått rett i under kant av 1 cm ,men da ble det stopp. Noen som har tips på hvordan og komme seg vider .Er vel muligens bare kraft og tid som skal til ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Hvis du har løsnet på alt som skal løsnes, så må du bruke mer kraft. Trekloss og slegge. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bever 720 Svart 3.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Løsnet 2 på vær side av motoren + den under anoden ,flere skal det vel ikke være ? Det er vel skruen oppunder anoden som er problem her vil jeg tro . Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Mercury anbefaler å sette gear i F. Utover det er det nok treklosser og forsiktig bruk av makt som gjelder. Kan av og til sitte i selve akslingen også. Byttet nettopp på min 115 hk efi. Måtte til med klosser , gummihammer og et par forsiktige slag med slegga for å få det til å løsne. Skal ikke være noe annet enn de fem skruene som holder undervannshus på plass, annet enn det som ett er eiret fast. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Jeg hadde samme problem på en påhenger, der slo jeg inn en kile, og ventet til dagen etter. Da løsnet det. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Teerex Svart 3.September.2024 Link til dette innlegget Svart 3.September.2024 Ja, banke trekiler inn rundt baut gjør som regel susen. Samt en dose WD40 eller lignende. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bever 720 Svart 4.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2024 Takk for mange gode råd .Vold ,makt og mye i mitt tilfelle Rust stopp vant jeg slaget . Moralen må være at ned må undevannhuset med et par års mellomrom ,om ikke annet for å smøre opp . jobben er jo ikke stor egentlig ,vis det da ikke må brukes flere dager med makt som i mitt tilfelle .Å få det på plass igjen var bare en lek ,følte meg faktisk litt snytt at det gikk så greit .Takk for alle gode råd . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.