bjorn. Startet 7.September.2024 Link til dette innlegget Startet 7.September.2024 Er det noen som kan hjelpe? Føler at det er lite olje på styringen, da den virker ustabil Hvor fyller jeg på mer og hvilken olje Klokke for tiltingen av drev hopper opp og ned. Noen som kjenner dette problemet Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Hønsø Svart 8.September.2024 Link til dette innlegget Svart 8.September.2024 Hei, Kjenner ikke til detaljer for NB 840, men de båtene jeg kjenner til med hydrauliskstyring som har hatt behov for påfyll. Har alle hatt en liten kork rett over akslingen til rattet hvor det kan fylles på. Hvis du ikke finner et passende påfyllingssett (slange til å skru på) så er det best å gjøre det forsiktig med en liten trakt. Hvilken olje det skal være avhenger av produsenten av stryepumpen/styringen. Har brukt automatgirolje / ATF uten å ha merket noe problem på en styring hvor det var ukjent oljetype. Hvis drevtiltsensoren ikke er koblet til teller displayet sakte oppover hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
bjorn. Svart 9.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2024 Takker på det varmeste. Jeg har en kork rett over rattet på utestyringen sjekker den. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 9.September.2024 Link til dette innlegget Svart 9.September.2024 Sjekk fabrikat på styringen, noen skal IKKE ha ATF olje ! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.September.2024 Link til dette innlegget Svart 9.September.2024 bjorn. skrev On 7.9.2024 at 11.37: Er det noen som kan hjelpe? Føler at det er lite olje på styringen, Som @Elise sier, du må oppgi hvilken type styring du har. Tennfjord, Sleipner osv. Har du Sleipnerstyring, så skal du ha vanlig hydraulikkolje med ISO 15 viskositet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
-morten- Svart 9.September.2024 Link til dette innlegget Svart 9.September.2024 Har to styreposisjoner med Ultraflex. opplevde litt hakking og ujevnhet. Sjekka nivået. og fyldte på ca 3-4 dl. Det er viktig å bruke rett type olje på rett styring. styringa mi ble jevn og fin og hakkinga forsvant, både på inne og utestyringa. Sansynligvis aldri sjekka nivå siden båten var ny! Skjønner ikke at forrige eier ikke har reagert! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Edh1 Svart 9.September.2024 Link til dette innlegget Svart 9.September.2024 Husk å sjekke hvilken av styreposisjonene som er lavest. Om den ute er lavere enn den inne vil du få mye olje på gulvet. Hos meg er det innestyringen du bør åpne for å etterfylle olje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.