peer Startet 12.Januar.2006 Del på Facebook Startet 12.Januar.2006 Jeg har "justert" ventiler, tror jeg, men er rimelig usikker om jeg har gjort det riktig. Stemmer det at på denne motoren er begge sylindere på "top dead center" samtidig, å i såfall, kan alle 4 ventiler justeres samtidig ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Kjenner ikke til denne motorens oppbyning, men sånn rent generelt: Det kan nok være at stemplene er på topp samtidig, men jeg tviler sterkt på at de da er i samme takt, det vil si tenner samtidig. Det vil i så fall gi en motor med mye vibrasjoner. Det normale med en tosykindret firtakter er jo at tenningen er forskjøvet to takter for jevn gange. I så fall justeres ventilene ved at du roterer motoren til innsugsventil og eksosventil balanserer, dvs den ene går ned mens den andre er på vei opp. I denne stillingen justeres begge ventilene på motsatt sylinder. Drei deretter rundt til ventilen på den andre balanserer, og still den første. Men hvis motoren starter, så hører du vel om det er feil?? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Tittin Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Harley Davidson, lager motorer som tenner på likt! Så dette er ikke ukjent! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Og de vibrerer så det holder også . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Reinhardt Maskin i Kr.sand kan det meste om disse. Jeg hadde en gang en Farymann S30 og det ser ut til å være en svært så lignende motor så dette burde jeg kanskje visst.... Høyst sannsynlig er begge stemplene koblet på samme veivtapp og da er TDC forskjøvet 45 grader. At begge sylindre er på topp samtidig er høyst usannsynlig. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
peer Svart 12.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 (redigert) Er det enighet om framgangsmåten Index skisserer? Når det gjelder Reinhardt, så har jeg litt problemer med å avsløre min uvitenhet. Det virker som om jeg burde vist--- Redigert 12.Januar.2006 av peer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
peer Svart 12.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 "Men hvis motoren starter, så hører du vel om det er feil??" Flate batterier, får ikke fyr før på lørdag. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marna Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Jeg ville ikke startet den motoren hvis ikke jeg visste at den var rett justert. I værste fall har du justert slakk på en ventil som skal stå i spenn, det blir det fort motorskade av. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.