Jump to content

Farymann p30 V2


peer

Recommended Posts

Kjenner ikke til denne motorens oppbyning, men sånn rent generelt: Det kan nok være at stemplene er på topp samtidig, men jeg tviler sterkt på at de da er i samme takt, det vil si tenner samtidig. Det vil i så fall gi en motor med mye vibrasjoner. Det normale med en tosykindret firtakter er jo at tenningen er forskjøvet to takter for jevn gange. I så fall justeres ventilene ved at du roterer motoren til innsugsventil og eksosventil balanserer, dvs den ene går ned mens den andre er på vei opp. I denne stillingen justeres begge ventilene på motsatt sylinder. Drei deretter rundt til ventilen på den andre balanserer, og still den første.

 

Men hvis motoren starter, så hører du vel om det er feil??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Reinhardt Maskin i Kr.sand kan det meste om disse.

 

Jeg hadde en gang en Farymann S30 og det ser ut til å være en svært så lignende motor så dette burde jeg kanskje visst.... Høyst sannsynlig er begge stemplene koblet på samme veivtapp og da er TDC forskjøvet 45 grader. At begge sylindre er på topp samtidig er høyst usannsynlig.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...