Jump to content

Farymann p30 V2


peer

Recommended Posts

Kjenner ikke til denne motorens oppbyning, men sånn rent generelt: Det kan nok være at stemplene er på topp samtidig, men jeg tviler sterkt på at de da er i samme takt, det vil si tenner samtidig. Det vil i så fall gi en motor med mye vibrasjoner. Det normale med en tosykindret firtakter er jo at tenningen er forskjøvet to takter for jevn gange. I så fall justeres ventilene ved at du roterer motoren til innsugsventil og eksosventil balanserer, dvs den ene går ned mens den andre er på vei opp. I denne stillingen justeres begge ventilene på motsatt sylinder. Drei deretter rundt til ventilen på den andre balanserer, og still den første.

 

Men hvis motoren starter, så hører du vel om det er feil??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Reinhardt Maskin i Kr.sand kan det meste om disse.

 

Jeg hadde en gang en Farymann S30 og det ser ut til å være en svært så lignende motor så dette burde jeg kanskje visst.... Høyst sannsynlig er begge stemplene koblet på samme veivtapp og da er TDC forskjøvet 45 grader. At begge sylindre er på topp samtidig er høyst usannsynlig.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...