-morten- Startet 14.September Del på Facebook Startet 14.September Da er båten på land, vaska og spyla samt fjernet skjell rur og slim! Vemodig men bare å glede seg til vårpuss og ny båtsessong!👍 24 var en veldig fin båtsessong for min del. Vinterprosjekt blir nytt motordeksel! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
steib Svart 14.September Del på Facebook Svart 14.September Høres ut som et overkommelig prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.September Del på Facebook Svart 14.September Du har da alt for fin helårs båt til og kun bruke den på sommeren, det er nydeligt på sjøen om vinteren sålenge man har dieselvarmer ombord. Tskjorte temp, hvite holmer og skjær, lite annen båt uttpå, godt fiske Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.September Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September 4 minutes ago, Eika said: Du har da alt for fin helårs båt til og kun bruke den på sommeren, det er nydeligt på sjøen om vinteren sålenge man har dieselvarmer ombord. Tskjorte temp, hvite holmer og skjær, lite annen båt uttpå, godt fiske Er for værhardt å ha båten der jeg har hytte, samt at det kan bli is! Kan også være masse snø. Hadde jeg hatt båten der jeg bor kunne jeg hatt den ute om vinteren, men er en lite fin fjord. Har dessuten en 14 foter i naustet om jeg vil utpå om vinteren. Før hadde vi brygga 90 grader og måtte ta inn utstikkerne på vinteren, men har snudd nå slik at det ikke blir påstand sideveis. Ville gått å bekymra meg konstant på vinteren om den lå ute Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 14.September Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September 1 hour ago, steib said: Høres ut som et overkommelig prosjekt. Jeg kjøpte et deksel som var brukt med en liten sprekk i forkant som ikke vises. Det manglet dekaler, så bestilte fra Ebay. Nytt deksel kosta 15-16000 så uaktuelt å kjøpe nytt! Må lakkeres litt på den sprekken, men 10 ganger bedre enn det som står på Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eika Svart 14.September Del på Facebook Svart 14.September Ser den, men får litt vondt i sjela når jeg ser sånne båter på land når den årstiden her kommer der man kan cruise som man vil, kan tjuvlåne en brygge her og der, sjøørret fisket er bra, alt fiske er egentlig bra :p men dieselvarmer og skyvedør er revolusjon Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.September Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September 1 minute ago, Eika said: Ser den, men får litt vondt i sjela når jeg ser sånne båter på land når den årstiden her kommer der man kan cruise som man vil, kan tjuvlåne en brygge her og der, sjøørret fisket er bra, alt fiske er egentlig bra :p men dieselvarmer og skyvedør er revolusjon Helt vanlig på Trøndelagskysten å ta opp båten om høsten og sette ut til påske!. Varmeren på 5,5kw funker bra ja! Har fiskeplasser rett utenfor der jeg har hytte, og sjøen her er helt klar om vinteren! Får veldig fin torsk på vinteren Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eika Svart 14.September Del på Facebook Svart 14.September Jeg har flere bekjente som ligger på bryggene i sentrum av tr.heim som har de ute hele året, samme med Skarnsundet Jeg har hatt 3 vinteren oppi der og vært med på NM i sjøisfiske på løgning flere år Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 14.September Del på Facebook Svart 14.September Kul ne no Eika. Mang tå åss som bruke båtan ætte sept sju oppi her😄 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.September Del på Facebook Svart 14.September Martine29f skrev 12 minutter siden: Kul ne no Eika. Mang tå åss som bruke båtan ætte sept sju oppi her😄 Jeg vet og det gleder meg at mange andre har funnet ut at båtsesongen varer hele året :) det er alt for dyre saker til og kun bruke noen få mnd i året Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart 14.September Del på Facebook Svart 14.September Har nesten blitt mest glad i sesong.3 etter å ha skiftet til lukket Axopar. mange fantastiske dager igjen av båtsesongen . Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 15.September Del på Facebook Svart 15.September Eika skrev for 13 timer siden: Jeg har hatt 3 vinteren oppi der og vært med på NM i sjøisfiske på løgning flere år Hvor mye sjøis fikk du i NM i sjøisfiske? 😀 Begge båtene mine har fått prøve seg som isbrytere. Stort sett i ferskvann, men også litt i saltvann med den største. November, desember og februar er de eneste månedene jeg aldri har brukt egne båter. Januarkjøringa var på et begrenset område da isen gav lite bevegelsesfrihet. Har forøvrig vært ute i liten gummibåt og konkludert med at isen var for tykk til at vi klarte å hakke den istykker med aluminiumsdpaden. Dette var gummibåt av typen badebåt dom man fint kan stappe ned i en ryggsekk og gå noen km med, som vi gjorde. og hvis noen tenker at det er rart å bruke en slik gummibåt om vinteren då ksn jeg nevne at dette var på sankthans. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 15.September Del på Facebook Svart 15.September Dette er farlig. Kompisen hadde en With jolle. vi var på sjøen, og skulle til land. Vi kom inn i veldig tynn is, og en skal hull i baugen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
19 fot Svart 15.September Del på Facebook Svart 15.September Faxen skrev 35 minutter siden: Dette er farlig. Kompisen hadde en With jolle. vi var på sjøen, og skulle til land. Vi kom inn i veldig tynn is, og en skal hull i baugen. Kun ekstremt sakte fart så et hull ikke rekker å bli stort før jeg isåfall trekker meg tilbake. Bare lirket meg rolig frem og brukte vel nærmere et minutt pr båtlengde. Og ikke så voldsomt langt fra land heller. Og hvertfall minste båten min vil nok flyte om den fylles med vann. Er digre isoporblokker i den. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.September Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September 23 hours ago, Eika said: Jeg har flere bekjente som ligger på bryggene i sentrum av tr.heim som har de ute hele året, samme med Skarnsundet Jeg har hatt 3 vinteren oppi der og vært med på NM i sjøisfiske på løgning flere år Det er en vesentlig forskjell på sentrum i Trondheim og ute ved kysten i Trøndelag!. Når vinterstormene kommer, er det grus og store steiner fra moloen vår på brygga. Steiner så store at de er tung for en gravemaskin har blitt skylt ut av sjøen på utsiden av moloen. Jeg skal love deg at du ikke vil ha båten din der om vinteren om du bor mer enn en times kjøring unna. nå har vi også veldig varierende temperaturer og med is og sludd som fryser oppi selvlensinga så blir det trøbbel. En hyttenabo hadde båten på land med pressenning og styr. det kom regn oppå snøen og knekte kalesjestengene, selv om de var støttet opp. En kjenning ute ved Hitra. med Zipwake har byttet mange av disse pga at disse fryser på vinteren. Jeg er kjempeinteressert i båtliv og har båt i naustet om jeg vil utpå å dra juletorsk. Har vært mye på sjøen om vinteren også. Så vær så snill ikke kom med disse innleggene hver gang båtoptak nevnes! De aller fleste her i området tar opp båtene sine. Nord vest for oss var en rekke båter ute for seint på høsten og det resulterte i at 4-5 båter fikk store skader i baugen av et forykende uvær, flere tau sleites av og kryssholt røsket løse. Håper det går an å respektere at noen vil ta opp båten på høsten under slike forhold. Ønsker å unngå slike hendelser med ødeleggelser på båten. Må dessuten opp hvert år pga. mye groing de siste åra. De få båtene som ligger ute ser jo ikke ut hverken i gelcoat og helt grodd på skrog. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.