skøytelars Startet 15.September Del på Facebook Startet 15.September Har fått vann i oljen på drevet, så her har jeg en jobb å gjøre til vinteren. Bytte pakninger på peilepinne, tappeplugg, fylleplugg, girvelger og propellaksel, vakuum og trykkteste. Men hva gjør jeg først? Bør jeg fylle på ny olje og tappe av, for å få ut saltvann som ligger inni der? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 15.September Del på Facebook Svart 15.September Bør flushe med noe billig motorolje ja om det ikke demonteres og rengjøres umiddelbart. Du vil ikke at det skal begynne å ruste på lager og tannhjul Sitér dette innlegget Link to post
skøytelars Svart 15.September Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September Sturee skrev 2 minutter siden: Bør flushe med noe billig motorolje ja om det ikke demonteres og rengjøres umiddelbart. Du vil ikke at det skal begynne å ruste på lager og tannhjul @Sturee tåler det å stå et par dager før det gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
Hønsø Svart 15.September Del på Facebook Svart 15.September En mulighet er å flushe med olje som er varmet opp på forhånd. Da flyter det lettere og forhåpentlig vis får oljen med seg mer av salt og vann som du ikke vil ha i drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 15.September Del på Facebook Svart 15.September Nå har jo du tømt drevet og tilsatt mye fuktig luft. Så ville nok kjørt igjennom noe olje så fort som mulig. Jeg hadde kjøpt noe billig gear olje og brukt det til å flushe. Har du ikke noe annet en motorolje så bruk det. Alt er bedre en ingenting. Og så fort som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
skøytelars Svart 15.September Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September Mr_Stian skrev for 2 timer siden: Nå har jo du tømt drevet og tilsatt mye fuktig luft. Så ville nok kjørt igjennom noe olje så fort som mulig. Jeg hadde kjøpt noe billig gear olje og brukt det til å flushe. Har du ikke noe annet en motorolje så bruk det. Alt er bedre en ingenting. Og så fort som mulig. Takk, da blir det en tur på biltema i morgen 😀👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.