Dione2 Startet 15.September.2024 Link til dette innlegget Startet 15.September.2024 Noen som vet hvilken type styring dette er (bilde)? Fra 1985. Tenkte å etterfylle olje. Er det bare å ta ut skruen i midten øverst og fylle til de nivået? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.September.2024 Link til dette innlegget Svart 16.September.2024 Hvordan ser det ut der rattet er? Sitér dette innlegget Link to post
Dione2 Svart 17.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Hei. Takk for svar. Jeg tenkte ikke på å ta noe bilde på rattsiden. Tenkte bare det var en stang inn i rattet. Sender et bilde,men det er ikke så mye å se. Skal prøve å få tatt et bilde kanskje i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Dione2 Svart 17.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Sitér dette innlegget Link to post
Dione2 Svart 4.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Nå har jeg tatt bilde der rattet er Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Der har du påfylling i toppen, skru ut pluggen på forsiden og etterfyll. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Dione2 Svart 5.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2024 Da mener du den ved rattet? Og den på det første bildet trenger jeg ikke røre? Sitér dette innlegget Link to post
Sandebukta Svart 6.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2024 Dione2 skrev for 13 timer siden: Da mener du den ved rattet? Og den på det første bildet trenger jeg ikke røre? Du kan fylle og lufte på den ved rattet ja. Du får sjekke om det er rød ATF-olje eller vanlig hydraulikkolje, som regel VG15. Den pluggen på baksida, uten at jeg er 100% sikker, vil jeg tro er til å koble slange med overløp til en styreposisjon nr. 2 eller autopilotpumpe. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2024 Det kan se ut som pumpe fra Sleipner. Jeg hadde noe slikt for 25 år siden. Ikke så nøye. Enten er oljen ATF (rød) eller VG, som beskrevet over. Ikke bland disse oljetypene. Tror min Sleipner gikk på VG32 (litt høyere viskositet) og gir litt mer motstand i styringen. Ingen katastrofe å mikse VG 15 og -32. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2024 Hvis du har en Sleipner pumpe, så skal du ha vanlig hydraulikkolje med ISO VG 15 viskositet, ikke ATF. Kjenner ikke igjen den pumpa du har der, men det kan jo være en førkrigsmodell som er gravd ut av en vikingegrav eller noe Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
husky dane 85 Svart 6.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2024 Da kan og vera ei Tennfjord junior pumpe,meinar da var riller på pluggen for på fylling på desse,og pluggen var av metall ikkje plast Sitér dette innlegget Link to post
Dione2 Svart 6.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2024 Tusen takk for alle svar. Da skal det nok gå bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.