-morten- Startet 16.September.2024 Link til dette innlegget Startet 16.September.2024 To tiltalt etter denne kollisjonen (intrafish.no) Fant ikke igjen saken her men tror den var her. Dette er utrolig sløvt av mannskapet ombord på Tyrhaug. Jeg ferdes ofte der og ser båtene som går mellom Trondheim og Kristiansund fra hytta mi. de har mellom 32-35 knop, og da bør de på broa være våken altså! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Komodo Svart 16.September.2024 Link til dette innlegget Svart 16.September.2024 Den var stygg! Over 30 knop, og ikke folk på broa!! Setter de på autopilot og går for å gjøre andre ting? Er dette sløvhet, eller er det et resultat av et høyt arbeidspress på mannskapet som gjør at de blir satt til for mange arbeidsoppgaver samtidig? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
oblygre Svart 16.September.2024 Link til dette innlegget Svart 16.September.2024 Brovakta sat på Facebook, fekk det frå ein servicebåtskipper på Nordmøre Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2024 1 hour ago, Komodo said: Den var stygg! Over 30 knop, og ikke folk på broa!! Setter de på autopilot og går for å gjøre andre ting? Er dette sløvhet, eller er det et resultat av et høyt arbeidspress på mannskapet som gjør at de blir satt til for mange arbeidsoppgaver samtidig? Sløvhet og avvik fra regelverket. meget graverende spør du meg! Dette er så trafikert området at jeg ser meg for både forran og bak når jeg går i rolige 26 knop der. I tillegg en del fiskeredskap. Tipper det var en heftig opplevelse for de som ble påkjørt! de ødela krana og kranfundamentet på arbeidsbåten.. flaks de ikke traff den i siden! Det er langt i fra trangt i området der kolisjonen var. Jeg er godt kjendt der, men kortteste veg/kurs går der. Hva om det var en liten sjark eller lystbåt. Det hadde fått katastrofale følger Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Arne Henriksen Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 On 9/16/2024 at 11:14 AM, Komodo said: Den var stygg! Over 30 knop, og ikke folk på broa!! Setter de på autopilot og går for å gjøre andre ting? Er dette sløvhet, eller er det et resultat av et høyt arbeidspress på mannskapet som gjør at de blir satt til for mange arbeidsoppgaver samtidig? Nei, det var vel ikke det som er greia? Jeg har ikke lest alt men det som tidligere var sagt var at det var krav om 2 personer på broa under fart, men en hadde vært opptatt med andre ting når det smalt. Så ja, mindre oppmerksomme øyne enn kravet, men ikke bare autopilot. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
-morten- Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 31 minutes ago, Arne Henriksen said: Nei, det var vel ikke det som er greia? Jeg har ikke lest alt men det som tidligere var sagt var at det var krav om 2 personer på broa under fart, men en hadde vært opptatt med andre ting når det smalt. Så ja, mindre oppmerksomme øyne enn kravet, men ikke bare autopilot. Men på dagens moderne nav utstyr er det ikke alarmer på autopilot/AIS? Synes det er utrolig sløvt at sånnt kan skje på en såppas oversiktlig sted i leia! Det var også klart og fint vær!! den oppdrettsbåten var jo hvit, og ikke akkurat liten! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Arne Henriksen Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Tviler på de har aktiv AIS-alarmering på denne typen rutebåter og med den farten, skal det ha en funksjon og varsle tidsnok vil det samtidig pipe ganske jevnt langs leia, og inn og ut fra anløpene langs ruta. Det er vel nettopp derfor det er krav om 2 personer på broa hele tiden. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.