Cheez Startet 16.September Del på Facebook Startet 16.September Hei, Jeg har handlet en 25 fots båt i Oslo og skulle gjerne hentet den på henger. Selger sin båthavn sin rampe er helt i grenseland for dette sa havnesjefen og var lite positiv til dette. Er det noen offentlige ramper i området som er i grei stand og som er dype nok? Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.September Del på Facebook Svart 16.September Ble tipset om en god oversikt over båtramper her på forumet😊 Litt avhengig av hva folk har lagt inn av bilder og informasjon, men enkelte av beskrivelsene er detaljerte og nyttige. Finnes også en oversikt med interaktivt kart over landets båtramper hos båtrampe.no. Med link til Google Maps, da med beskrivelse av ruten du må kjøre for å komme til den aktuelle rampa. For enkelte rampers del er det også vedlagt bilde av selve rampa og beskrivelse om det skulle være spesielle forhold (skjermbildet er av nettsiden der jeg klikket meg inn på ei båtrampe i Stavanger). På generell basis er det nok mindre tilleggsinfo i forhold til her på forumet, fokuset er hvor rampene befinner seg, men er jo et fint supplement. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 16.September Del på Facebook Svart 16.September Rampa ved Kadettangen i Sandvika Bærum ser veldig fin ut. God plass til manøvrering og bred og fin rampe. Jeg har dog aldri brukt den selv, så jeg vet ikke hvor dypt det er der. De jeg har brukt i Oslo-området er Halden brygge på Snarøya, Nesset og Oksval på Nesodden. På Halden ville jeg definitivt ikke tatt opp en 25 foter. På Nesset og Oksval har jeg regelmessig satt ut og tatt opp en 20 foter. På Nesset kan det være litt kronglete å manøvrere når det er mye biler. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.September Del på Facebook Svart 16.September Solvik i Bærum (nabo til Henie Onstad senteret) har en bred rampe. Åpen for alle, men ‘bompenger’. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.September Del på Facebook Svart 17.September TåT skrev for 21 timer siden: Rampa ved Kadettangen i Sandvika Bærum ser veldig fin ut. God plass til manøvrering og bred og fin rampe. Jeg har dog aldri brukt den selv, så jeg vet ikke hvor dypt det er der. den er by og fin men litt slak og dermed langgrunn på alt annet enn ekstremt lavvann hvor man kommer ut ril moldbakken. Større/ lengre båter subber fort nedi betongen med skroget akter på vei opp/ ned. Code0 skrev for 19 timer siden: Solvik i Bærum (nabo til Henie Onstad senteret) har en bred rampe. Åpen for alle, men ‘bompenger’. Dette er den beste rampen nære Oslo etter min mening. Riktig vinkel og dyp nok samt god plass på land. betales med kort eller Vipps på terminal ved bommen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Cheez Svart 22.September Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September Hei, Vi tok båten opp ved Leangbukta. Var virkelig bra der! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.September Del på Facebook Svart 22.September Rampa til Leangbukta båtforening er den beste jeg har brukt, men er bak bommen med RFID leser hvor bare medlemmer har adgang. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 22.September Del på Facebook Svart 22.September Det er en offentlig rampe på Kongen marina. Har aldri benyttet den. Sitér dette innlegget Link to post
ToreSB Svart 23.September Del på Facebook Svart 23.September Rampen på Kongen marina er ganske trang der du kjører inn og rygger inn til rampen. Og når det er folk på uteserveringen til Kroa går folk med halvliteren i hånden tvers over rampen når du rygger ned. så man må holde god utkikk og helst ha med seg en som kan følge med litt ekstra. Jeg tar ofte opp en 15 fot rib der, og det fungerer godt. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 23.September Del på Facebook Svart 23.September Har brukt en ganske ny en på Sjølyst. Åpen og gratis for alle (ihvertfall når jeg var der). Slak og masse plass rundt. https://www.google.com/maps/@59.9185188,10.6754429,28m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxOC4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Den på Kongen Marina er bratt og slutter brått så den er skummel (var en kar som gikk ned med bilen der en gang, men ble reddet av en snarrådig kar). I tillegg står det et tårn midt i veien når man skal rygge ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.