ohio Svart 24.September.2024 Link til dette innlegget Svart 24.September.2024 Ja de er dyrer der men en må ta i betraktning transport kostnad og moms + relevant påkost før salg og det er jo helt greit at disse gamle driterne forsvinner fra Norge Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.September.2024 Link til dette innlegget Svart 24.September.2024 ohio skrev 52 minutter siden: Ja de er dyrer der men en må ta i betraktning transport kostnad og moms + relevant påkost før salg og det er jo helt greit at disse gamle driterne forsvinner fra Norge Vi må virkelig ikke la driterne bli ett normalt kallenavn på båter Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 24.September.2024 Link til dette innlegget Svart 24.September.2024 Jeg snakker om båter som nesten ingen vil ha / eie i Norge lenger og da er det bedre disse såkalte driterne kommer til nytte endog burde mange egentlig vert skrotet Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.September.2024 Link til dette innlegget Svart 24.September.2024 ohio skrev for 3 timer siden: Jeg snakker om båter som nesten ingen vil ha / eie i Norge lenger og da er det bedre disse såkalte driterne kommer til nytte endog burde mange egentlig vert skrotet Ja det er vel bare og innse at ett vist medlem har større påvirkningskraft på forummedlemmer enn man skulle tro driterne har blitt ett fast navn på båter nå Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 finnmarken skrev for 14 timer siden: Det var jo helt vilt? Hva solgte du for og hva er den til salgs for nå? 130.000kr og ligger til salgs for 35.000 EUR. Men de har gjort noe oppussing - det skal sies. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
finnmarken Svart 25.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Ingen grunn til å kalle gamle norske snekker som noe annet enn det de er. Disse gamle snekkene er enkle greie båter som koster lite å kjøpe og lite å oppgradere, og er etter min mening et ypperlig alternativ for dem som vil prøve båtlivet. Anders And skrev for 4 timer siden: 130.000kr og ligger til salgs for 35.000 EUR. Men de har gjort noe oppussing - det skal sies. Ja, oppussing til tross så er jo det helt vilt. Hva slags båt er dette? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 25.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Eika skrev On 18.9.2024 at 11.46: Eller hva med og annonsere selv til noen tusen mer på https://www.boat24.com/no/selge/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9Km3BhDjARIsAGUb4nw0lu_nKma_KHoPSoatjRxJE6xbosjMu5CumMu0Cqlp8AJ05Jpv7OIaAhxWEALw_wcB Ja, kikket litt der. Det er absolutt verdt å vurdere. Ganske høye priser der også ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 finnmarken skrev for 1 time siden: Hva slags båt er dette https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=357923356 Kanskje jeg solgte den litt billig også? Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Boatmad Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Anders And skrev for 1 time siden: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=357923356 Kanskje jeg solgte den litt billig også? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 25.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Kan jo hende den ble solgt for billig, men den er vel ikke solgt ennå Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Fantino skrev On 20.9.2024 at 13.24: jeg hadde ikke giddet å blande megler inn i det for å spise 10% eller mer av ‘lasset’. Har litt allergi mot de. 10% + ? Kjenner ingen meglere som tar så ekstreme summer og jeg kjenner takstene til flere Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 finnmarken skrev On 18.9.2024 at 12.36: Takk for mange gode svar. Som sagt så ble jeg kontaktet av Yacht Broker. Å ja, jeg må selvsagt studere deres betingelser godt, før jeg går inn for dette. Tror de tar noe sånt som 10 % honorar. Min båt ligger ute til 1 340k, så det er i tilfelle et stort honorar, men hvis de får mer for båten så kan det jo bli greit. Ellers kan jeg jo vente til våren. Ikke mye fart akkurat nå. @Enzo Var dette innlegget fra TS jeg kommenterte på. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Norske båter har et svært godt rykte i Holland. Fjord Draco Scand etc etc Det er litt status der med Classic norsk båt. Godt å se dem gode Norske båter lever videre på kanaler og kysten av Holland :) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 26.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2024 Enzo skrev for 22 timer siden: 10% + ? Kjenner ingen meglere som tar så ekstreme summer og jeg kjenner takstene til flere Det er 10% de oppgir St de tar, men mitt inntrykk er at det er mulig å prute på dette. Ja, det er jo altfor mye. Det er jo mer enn jeg betalte når jeg solgte huset. Det er riktignok 6 år siden, men da tror jeg megleren tok noe sånt som 80k for et salg på 3 mill. Det de ber om er jo 134k for en båt til 1 340k Ja, altfor mye, men det kan man nok forhandle om Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 finnmarken skrev On 26.9.2024 at 17.21: Det er 10% de oppgir St de tar, men mitt inntrykk er at det er mulig å prute på dette. Ok skjønner, jeg tenker 4% - 7% er mer korrekt i meglermarkedet Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Enzo skrev for 6 timer siden: Ok skjønner, jeg tenker 4% - 7% er mer korrekt i meglermarkedet Meglern på gamle jobben tok 6%, men på større og dyrere båter så tok han 50-100k, litt ettersom hva de avtalte (båter til 5-10mill) Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Utopi at man får bedre betalt til utlandet Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Det er nok snekker som hentes mest fra Norge og det at dem er priset lavt i Norge i forhold til det Hollanske bruktmarkedet hvor snekker som Scand, Saga etc er svært populære. Sammenligner man bruktpriser på Finn og i Holland ser man at det ofte lønner seg å importere til Holland selv etter at frakt og moms er tatt med. Snekker er jo også en super båt for bruken i Holland. Tror nok Holland vil importere masse båter av snekketypen framover fra Norge som dem også har gjort tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 På Targa 31 med 2x d6 350, så skiller prisen i Norge og England ca halv mill Så på enkelte båter og modeller, så er det endel og tjene på salg utenlands, men det betyr ikke at alle båter har høyere pris utenlands Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Eika skrev 43 minutter siden: På Targa 31 med 2x d6 350, så skiller prisen i Norge og England ca halv mill Så på enkelte båter og modeller, så er det endel og tjene på salg utenlands, men det betyr ikke at alle båter har høyere pris utenlands Det er nok kun en liten del av båtene som egner seg til eksport fra Norge men den lille delen egner seg. Når jeg har tittet rundt i Holland tidligere år og sett såååå mye eldre Norske snekker tenker man bare wowww . Som Eika sier med UK så er jo Targa en type båt som er perfekt på kysten der :) ganske lik Norge. Targa typen er en fantastisk multi bruks båt som kan kombineres til masse båtbruk. Kanskje blir det den neste store eksport fra Norge ? Etter snekka ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 ohio skrev On 3.10.2024 at 18.56: Utopi at man får bedre betalt til utlandet Hvorfor sier du det når det finnes uttalige eksempler på snekker og billige seilbåter som er solgt ut av landet? Også for større og dyrere båter går det enkelte av ut av landet. Har en kjenning som solgte en Princess V type,noen og førti fot til Danmark i 23. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Bergen skrev 3 minutter siden: Hvorfor sier du det når det finnes uttalige eksempler på snekker og billige seilbåter som er solgt ut av landet? Også for større og dyrere båter går det enkelte av ut av landet. Har en kjenning som solgte en Princess V type,noen og førti fot til Danmark i 23. Utopi er nok endel feil der fra Ohio. Det eksporteres masse båt fra Norge. Til Sverige Danmark Holland Tyskland og Belgia går det bruktbåter hele tiden. det går også båter fra samme land til Norge:) etc men i mindre nummer. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Boatmad skrev 29 minutter siden: Utopi er nok endel feil der fra Ohio. Det eksporteres masse båt fra Norge. Til Sverige Danmark Holland Tyskland og Belgia går det bruktbåter hele tiden. det går også båter fra samme land til Norge:) etc men i mindre nummer. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Kom litt mix der :) Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Vi har sett flere Norske båtmerker som Nidelv, Sandvik og Wesling på kanalene i Europa. Så helt uvanlig er det ikke selv om den store overvekten er lokale båtmerker. De fleste Norske båtmerker er vel å betrakte som lavpris båter med den fit og finnish de innehar i forhold til lokale båter som Linssen etc. Lokale båtmerker er gjerne tilpasset kanalfart noe Norske båter ikke er. Jeg vil tro at båter som Viknes med stor uteplass og styring ute kan være attraktive på kanalene. Noen å tenke på ved salg i EU er VAT, eierskap, CE. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.