Jump to content

Salg av båt til utlandet. Er dette en mulighet nå med billig NOK

finnmarken

Recommended Posts

Barbaria skrev 29 minutter siden:

Vi har sett flere Norske båtmerker som Nidelv, Sandvik og Wesling på kanalene i Europa. Så helt uvanlig er det ikke selv om den store overvekten er lokale båtmerker.

De fleste Norske båtmerker er vel å betrakte som lavpris båter med den fit og finnish de innehar i forhold til lokale båter som Linssen etc. Lokale båtmerker er gjerne tilpasset kanalfart noe Norske båter ikke er.

Jeg vil tro at båter som Viknes med stor uteplass og styring ute kan være attraktive på kanalene. 

Noen å tenke på ved salg i EU er VAT, eierskap, 

Barbaria skrev 39 minutter siden:

Vi har sett flere Norske båtmerker som Nidelv, Sandvik og Wesling på kanalene i Europa. Så helt uvanlig er det ikke selv om den store overvekten er lokale båtmerker.

De fleste Norske båtmerker er vel å betrakte som lavpris båter med den fit og finnish de innehar i forhold til lokale båter som Linssen etc. Lokale båtmerker er gjerne tilpasset kanalfart noe Norske båter ikke er.

Jeg vil tro at båter som Viknes med stor uteplass og styring ute kan være attraktive på kanalene. 

Noen å tenke på ved salg i EU er VAT, eierskap, CE.

Når det gjelder Holland blir bruken både i kanal og utenom og der går den Norske snekken supert.

Dem som importer en god snekke fra Norge tenker nok ikke Linssen båt :) det er rimligere båter som ligger langt under markedspris i hjemlandet.

Men @Boatmad og @Barbaria, hvis dere skulle løfte blikket mot f.eks. 35 - 45 fot cc (Princess  - Fairline, og hva med Baltic eller Atlantic, fra før og etter årtusenskiftet? Ser dere samme prisforskjellen? 

Det må jo også tas hensyn til kostnader til frakt og klargjøring for markedsføring og salg på "kontinentet".....?

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Boatmad skrev for 21 timer siden:

IMG_7094.jpeg

Hekri skrev for 10 timer siden:

Men @Boatmad og @Barbaria, hvis dere skulle løfte blikket mot f.eks. 35 - 45 fot cc (Princess  - Fairline, og hva med Baltic eller Atlantic, fra før og etter årtusenskiftet? Ser dere samme prisforskjellen? 

Det må jo også tas hensyn til kostnader til frakt og klargjøring for markedsføring og salg på "kontinentet".....?

Til Holland går det masse snekker som treffer markedet i Holland godt.

Dem er svært etterspurt og det lønner seg å importere dem fra Norge.

Jeg kjenner mest det Hollanske og noe Uk markedet som jeg har fulgt noe med på gjennom årene.

Føler det er den Norske snekka som treffer godt Vedr eksport med tanke på lave priser i Norge.

En Scand Baltic 1986 ser jeg ligger på 38000 euro i Holland nå. Noen også høyere priset.

Boatmad skrev 8 minutter siden:

Til Holland går det masse snekker som treffer markedet i Holland godt.

Dem er svært etterspurt og det lønner seg å importere dem fra Norge.

Jeg kjenner mest det Hollanske og noe Uk markedet som jeg har fulgt noe med på gjennom årene.

Føler det er den Norske snekka som treffer godt Vedr eksport med tanke på lave priser i Norge.

En Scand Baltic 1986 ser jeg ligger på 38000 euro i Holland nå. Noen også høyere priset.

Med båter som Fairline, Baltic etc tror jeg ikke det er den store forskjell. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...