Bjørn Løvjomås Startet 17.September.2024 Link til dette innlegget Startet 17.September.2024 En liten drøm går i oppfyllelse, endelig skal jeg få frakte en 1030. Det har jeg lenge ønsket meg. Avreise fra Arendal straks. Båten skal plukkes opp i Langesund kl 19.00 ca Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 17.September.2024 Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 God tur 😊👍 Sitér dette innlegget Link to post
Schanty Svart 17.September.2024 Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 God tur, blir spennende å følge. håper det blir tatt noen bilder fra turen. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 17.September.2024 Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 God tur Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Noen bilder blir det Etter en kjapp bunkring i Langesund, så ble det full fart utover. Prøve å rekke hjem til natta. Sover godt i Blue Sky 😅😅 Får desverre ikke i gang hverken boat beacon eller on course Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Mulig jeg fikk liv i on course på marinetraffic nå, White Lady. På utsiden av Lyngør nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Andora Svart 17.September.2024 Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 God tur👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 17.September.2024 Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Bjørn Løvjomås skrev 11 minutter siden: Mulig jeg fikk liv i on course på marinetraffic nå, White Lady. På utsiden av Lyngør nå Er liv nå ja på marin traffic Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Holder seg, så lenge jeg lar tlf ligge åpen.. hopper jeg vekk, så slår den seg av... tungvindt. Har forsøkt å gi alle typiske tillatelser.. men...🤪 Uansett så er båten trygt fortøyd rett bak Blue Sky i Arendal nå Nydelig føre med fullmåne og silkeføre på tur hit Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Ligger fint bakom Blue Sky Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
XardasKSP Svart 17.September.2024 Link til dette innlegget Svart 17.September.2024 Startstedet så veldig kjent ut, god tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Avgang Arendal nå Håper på godt vær, og at marinetrafic funker bedre i dag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pequod Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 God morgen! Ha en fin tur og en fin dag på sjøen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 God morgen Marinetrafikk virker helt ok knallvær på Lindesnes https://lindesnesfyr.no/webkamera/ Værmeldingen fra fyret God morgen alle sammen. Nok en fin høstdag i vente ute ved fyrstasjonen. For øyeblikket er det lettskyet. I øst er himmelen oransje og snart soloppgang. Vinden kommer fra nordøst, lett bris av styrke og temperaturen er 13,4 grader. Høytrykket ligger trygt plassert over Sør-Norge. Det vil gi oss en dag med en delvis skyet værtype her på Sydspissen. En ny dag med rolige vindforhold, flau- til svak vind 1-3 m/s. Vindretningen er øst/sørøst. Gradestokken vil vise 13 til 15 grader denne onsdagen. Farvannet utenfor Lindesnes ventes det nok en dag med smul sjø med bølgehøyder under 0,5 meter. Det var meldt om mulig tåke i morgentimene i dag, men den har uteblitt. Sikten er godt. Ha en strålende onsdag 🙂 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tilplan Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Sånne dager er til for å nytes på sjøen. Hadde en bare hatt muligheten... Kan melde om like rolige forhold på Jæren, så du får nok en fin tur videre. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Flotte bilder! hvordan oppleves båten? For min del synes jeg dette blir for mye fiskebåt look, men sikkert greie sjøeegenskaper/halvplaner egenskaper. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Pequod skrev 21 minutter siden: God morgen! Ha en fin tur og en fin dag på sjøen! Takker, å likeså til deg LALUNA II skrev 14 minutter siden: God morgen Marinetrafikk virker helt ok knallvær på Lindesnes Håper det holder seg, takker for oppdatering tilplan skrev 15 minutter siden: Kan melde om like rolige forhold på Jæren, så du får nok en fin tur videre. God tur. Tusen takk. Setter pris på sånne oppdateringer👍😊 -morten- skrev 8 minutter siden: Flotte bilder! hvordan oppleves båten Båten virker solid. Litt smågamle bølger i mot både i dag og i går. Båten pløyer greit gjennom uten å bry seg nevneverdig. Dog er det jo bare småbølger da😅 Litt bilder fra passering Homborsund fyr Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gullfisk Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Ser ut til å bli en flott tur. Hva kjører du av fart, turtall, forbruk og lastprosent? Er det LY3 369hk som sitter i den? Skal du ha med 1080 nedover igjen? Artig å få kjøre begge fortløpende og sammenligne opplevelsen. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Fint med grått skrog, god tur Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Ligger nå rett på utsiden av Krsand Mener det var 369 ja Her er motordata Farten ser du her Har litt medstrøm👍👍👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Får vel ha med skipper som koser seg og. Helt fantastisk vær å kjøre båt i. Ubetydelig med sjø, solen ligger bak meg. Bedre enn dette blir det sjeldent. ETA Bergen rundt kl 19.00 hvis dette fortsetter👍👍👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Benji Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Ikke slik fart som med Windy i da, den i motsatt retning Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 @Benji Den hadde litt for høyt fartspotensiale I forhold til viknes gitt. 😅😅 Men klager ikke over 24 knop Ryvingen fyr, Mandal Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 her passerer han Lindesnes Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 En fyr reiser forbi fyr😅 Lindesnes fyr. 24.5 knop, god medstrøm Flott føre fortsatt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.