Jump to content

Fender slitasje


Seiljåtten

Recommended Posts

Båten min ligger i vinteropplag, blank og fin. Så lurer jeg på, om ikke fenderene som ligger og gnikker hele vinteren kanskje matter ned skroget litt. Er det noen som har limt folie under fenderene,dvs på gelcoat. Slik som på nye biler. Ettersom båten ikke brukes likevel, kan jo folien henge der frem til våren, og fjernes uten at skroget har blitt matt.....eller kan det skade gelcoaten med limet i folien????

 

Noen som vet???

Redigert av christabelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mener å ha sett i et utenlandsk båtblad noen plater/tykk folie som er selvklebende (ikke limt) som nettop er ment å ta støyten og derved unngår man sår etter fendergnissing. Har en del utenlandske seilbåtblader hjemme og skal kikke igjennom og se hva jeg finner og eventuelt komme tilbake til saken.

Ellers som nevnt før meget viktig å vaske fendersokker reglemessig for å få vekk sand, salt osv som ellers vil gi en "flott" slipeefekt. :cryin:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...