seilfred Startet 18.September.2024 Link til dette innlegget Startet 18.September.2024 Tenkte bare jeg ville dele dette. Blokket ble kjøpt hos BT, og satt på kicken som en midlertidig fix. Midlertidig ble til to år, og etter 15-16 m/s i sommer gikk den helt fra hverandre. Eneste grunnen til at jeg tillot meg selv denne fixen i utgangspunktet var at jeg tenkte som så at: om kicken ryker, så velter ikke riggen av den grunn. Tanken var riktig. men aldri om jeg bruker noe slikt igjen, og særlig ikke på steder der hvor svikt vil resultere i alvorlige konsekvenser. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Hulda Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Mye av det jeg ser av blokker hos Biltema nå er visuelt identisk med Rutgerson. Og hos meg har disse Biltema kjørt i flere år. Og jeg har nok en del av dem her og der. Riggdetaljer skal naturligvis ikke ryke om de kjøres innenfor angitte driftsparametre. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Er den blokken to år gammel? Og er den fra Biltema? Trinsehjulene ser ut som at de har ganske omfattende UV-skader. Her er fiolblokken fra Biltema som, såvidt jeg kan huske, har vært i salg i flere år: Jeg er ikke uenig i premisset om at kvalitetsprodukter lønner seg over tid, altså! Men nylig eksploderte en av mine Lewmar-blokker ved mastefoten som følge av mange års UV-svekkelse. Trinsehjulet så til forveksling ut som trinsehjulet på blokken din. Den blir erstattet av en ny blokk av samme merke. Sola gir liv og tar liv. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Ja jeg mener det. Nå holder jeg til i dk, så vet ikke om der føres andre produkter her. Nå er poenget mitt forøvrig ikke å shame BT, for det er mye kjekt du kan få der. Bare en oppfordring til å kjøpe kvalitet når det gjelder viktige deler. Jeg er glad denne ikke satt i en akterstagsstrammer på en hanefot for eksempel… Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Lars Hansen Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Så vidt jeg husker, har aldri Biltema hatt noe som ligner på den du har der. Tviler på at det er Biltema. Tviler på at Biltema Danmark har et annet utvalg. Ser også ut som den er veldig gammel, tipper det er noe du har funnet i roteskuffen når du trengte den... Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Noe er også underdimensjonert orginalt. Jeg har gått opp en størrelse på fiolinblokka på storseilskjøtet på min 36-foter. Sjakkelen på orginal-blokka var tynnere enn bøylen den festes i på løygangen. Bestilte på Watski-siden. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Lars Hansen skrev 1 time siden: Så vidt jeg husker, har aldri Biltema hatt noe som ligner på den du har der. Tviler på at det er Biltema. Tviler på at Biltema Danmark har et annet utvalg. Ser også ut som den er veldig gammel, tipper det er noe du har funnet i roteskuffen når du trengte den... I verste fall kan det være du har rett. Jeg skal ikke stå på min stolte holdning der, men det var nå sånn jeg husket det. (isåfall unnskyld BT, jeg kjøper en xtra pølse neste gang) Men hvorom allting er, så har den eldes fortere enn noe annet på skuta, og den bærer ikke et spor av navn på produsent. dette er en billigsak, og av dårlig kvali. Det var vel egentlig det som var poenget… Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.