subwoofer Startet 19.September.2024 Link til dette innlegget Startet 19.September.2024 Kunne, men har ikke lyst og ork til å nullstille gamlemotoren, så den skal avhendes. Så spørsmålet er igrunn hva det er mulig å få for den som deler i forhold til på rot. Oljekjølere og slikt ser jo ut til å være verdt sin vekt i gull, veiva er vel også verdt en del, drev og skjold aner jeg ikke hva noen er villig til å betale for. Det er 123-Ignition fordeler på den og en ganske nye eksosmanifold. Hva sier opinionen? Link to post
dieselfan Svart 20.September.2024 Link til dette innlegget Svart 20.September.2024 Opplever at brukt og "nesten oppbrukt" markedet har endret seg betydelig siste to år. Nå kan en kjøpe slitne båter med ok motor for små penger. Antall båtentusiaster som bretter opp ermene og gyver løs på et prosjekt, ser ut til å rase og utvalget av objekter ser ut til å øke betydelig. Til din fordel så er det jo lettest å selge det som kjent for å være seiglivet og som en får mange brukstimer ut av, og ikke trenger å skru på mye av tiden. Din motor/drev pakke er i den kategorien. Når du i tillegg har oppgradert tenningssystemet og byttet eksosmanifold så er pakka klart attraktiv. Å selge i deler er en betydelig jobb, det tar tid og du bør absolutt være dyktig på å ta bilder, eller ha tilgang på slik kompetanse, for beskrivelse og gode bilder er veldig viktig for et salg og for pris... Selger du komplett pakke til en som skal restaurere en båt så sparer du mye, eller veldig mye arbeid. Hvor mye er den tiden verdt? Har du tid til å vente på den "rette"? Selger du i deler, så er det fort gjort at du brenner inne med noen av delene og da kan regnskapet lett bli litt annerledes enn tenkt.. Utfallet er rett og slett umulig å forutse. Min mening: Er du heldig og dyktig så kan du få inn 30-40% mer om du selger i deler. Link to post
subwoofer Svart 20.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2024 Motoren er ikke plug&play, den må overhales. Solid underkompresjon med tilhørende oljeforbruk, så den må kløyves og bygges opp igjen før bruk. Boring av alle fire må påregnes, det er derfor jeg nevnte "på rot". Men når det først er gjort er det en motor som kan gå lenge til. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn