StorBlåsarn Startet 21.September.2024 Link til dette innlegget Startet 21.September.2024 Hei, jeg har en Wallas 1800 i båten min som jeg aldri har brukt før. Tidligere eier av båten har heller aldri brukt den i løpet av de 4årene han har hatt båten. Når jeg skrur på brenneren begynner viften og gå, og det lyser grønt i panelet. Videre når jeg gløder så bruker jeg ca 0,6v fra batteribanken, men etter jeg har glødet ett minutt så skjer det ingen ting, og varmeren fortsetter og blåse kaldluft. Har parafin på tanken. Er det noen her som har opplevd noe lignende, eller som har mer peiling på dette enn meg og kan gi meg noen gode råd? 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 21.September.2024 Link til dette innlegget Svart 21.September.2024 Kommer det røyk fra pipen under oppstart? Hvis ikke, går drivstoffpumpen? Hvis ikke, sjekk overopphetingssikringen. Resetknapp på varmluftsrøret. Ligger mye dokumentasjon i arkivet. Dette er en gammel utgave fra 70-tallet. Fra ca 1980 ser den helt annerledes ut. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 21.September.2024 Link til dette innlegget Svart 21.September.2024 Du bør måle strømtrekket (f.eks. med tangamperemeter) heller enn spenningsfallet. Den skal trekke ca. 5A under gløding. https://baatplassen.no/i/topic/100222-wallas-1800-blåser-men-varmer-ikke/ Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 22.September.2024 Link til dette innlegget Svart 22.September.2024 Med mindre du kjenner selger godt, og stoler helt på hen: Jeg regner alltid påstander om "ikke prøvd" som "funker ikke". På fire 70 og 80 talls båter i løpet av syv år har dette holdt bra stikk. Det behøver selvsagt ikke bety at mangelen er alvorlig, men det er en indikasjon på at det må en reparasjon til. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.