Jump to content

Sun Rider vannscooter, stammehøyde?

Ole M.P.

Recommended Posts

Hallo godtfolk ☺️ Jeg har akkurat fått meg en Sun Rider retro vannscooter som har utenbordsmotor, å nå starter jakten etter en grei motor. Jeg målte akterspeil til 45 cm. Hvilken motor bruker/ville dere brukt på disse scooterne, lang eller kort stamme? Må den flukte helt med bunnen eller kan kavitasjonsplaten være opp til 2 cm over bunnen?

IMG_5693.jpeg

IMG_5774.jpeg

Ole M.P. skrev for 2 timer siden:

Takk for svar ☺️ Jeg endte opp med langstammet som jeg må heve 5-6 cm. Alternativet ville vært at kavitasjonsplaten hadde vært 7 cm over bunnen. Er redd det ville blitt for mye og for lett luft i propellen i svinger.. 

Kavitasjonsplata 7cm over bunnen høres bra ut det, måtte bare kjøpt en propell som tåler og stå såpass høyt og det er egentlig ikke så stort problem og finne til en fornuftig pris 

I min verden er det sånn at kavitasjonsplata skal være minimum 2cm over bunnen, men jeg er allergisk mot alu propeller da 

avhengig av utforming på bunn, så kan 2-4cm gå fint også med en grei alu prop.   Må bare testes

Ole M.P. skrev On 22.9.2024 at 16.56:

Jeg målte akterspeil til 45 cm

målte du loddrett ned eller på skrå langs akterspeilet?   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...