Atraque Startet 24.September Del på Facebook Startet 24.September Kjøpte en Terhi Saiman i sommer, fikk råd om å la være å stoffe den i første omgang så jeg så hvor vannlinja gikk. Skulle selvfølgelig ha gjort det etter en ukes tid, for det ble mye blåskjell, rur og groing. Har tatt mesteparten med høytrykkspyler, men det er fortsatt merker etter skjellene. 1) Hva er beste måte å fjerne skjellrester fra skrog av ABS-plast? Kan jeg bruke syrevask og de samme greiene som man bruker på glassfiber? Skrape det av mekanisk med plastskrape? 2) Kan jeg vente til våren med å fjerne det, eller tar skroget skade hvis det får stå for lenge? Sitér dette innlegget Link to post
Clueless Svart 24.September Del på Facebook Svart 24.September Hei. Jeg Jar en Terhi 6020, samme type abs plast. Jeg bruker syr og fjerne rur rester med ved eller en is skraper fra bil. Ingen skader så langt. Hvis jeg husker ikke helt feil, instruks for grunning og bunnsmøring finnes på terhi web sider, ellers forhandler sider (kellox eller west systemer). Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
Konas båt Svart 24.September Del på Facebook Svart 24.September Har brukt saltsyre på Terhi, null stress. Høytrykkspyle for å fjerne deg meste. Skrape fungerer også veldig godt, liker godt å bruke Bakelitt sparkelsett til skrapejobben. Påføre saltsyre mens båten fortsatt er fuktig etter spyling. Bruke liten rulle og langt skaft. Skylle godt. Skal neste gang teste om det er mer effektivt å påføre saltsyre på tørr båt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.September Del på Facebook Svart 25.September Hvorfor fjerner dere ikke rur når dere tar opp båtene? da er det bare å gni dem av med en trepinne! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Atraque Svart 25.September Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September Takk for svar. Høres bra ut! Noen mening om dette bør gjøres nå eller kan vente til jeg skal klargjøre den til våren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.