Kveiteline Startet 2.Oktober Del på Facebook Startet 2.Oktober Jeg ønsker å kjøpe en småbåt, som skal passe mine behov. Det synes jeg er vanskelig, da jeg er ukjent med båt merker og hvilke typer som finnes. Jeg ønsker en båt som er såpass flat under at man kan bruke den til strandhugg, samtidig ønsker jeg at den skal ha vindskjerm/HT med kalesje og benker foran slik at barn kan sitte trygt der, og jeg ønsker også at det skal være nok plass bak i båten til at man kan få bruke juksahjul og ha plass til en fiskekasse på ca 200-300 liter for levering av fisk (fritidsfiske). Finnes denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.Oktober Del på Facebook Svart 2.Oktober Alt finnes! spørsmålet er hvilket budget du har og hvilken motor/hastighet du ser for deg! Det er veldig mange variabler før man kan komme til noen anbefaling. 2-300 liter er det veldig få småbåter som har plass til, sånn at det er nevnt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Portofin Svart 2.Oktober Del på Facebook Svart 2.Oktober Fritidsfiske til 200-300 liters kar? Det var ekstremt mykje for fritidsfiske. Kommer jo ann på budsjettet ditt men ein 80 tals askeladden med 30 hk er jo i dine kriterier. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=373380472 Sitér dette innlegget Link to post
Kveiteline Svart 2.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober -morten- skrev 31 minutter siden: Alt finnes! spørsmålet er hvilket budget du har og hvilken motor/hastighet du ser for deg! Det er veldig mange variabler før man kan komme til noen anbefaling. 2-300 liter er det veldig få småbåter som har plass til, sånn at det er nevnt! Budsjett ca 60-70.000kr. Jeg hadde håpet på å få plass til et plastkar på ca 220 liter. Portofin skrev 22 minutter siden: Fritidsfiske til 200-300 liters kar? Det var ekstremt mykje for fritidsfiske. Kommer jo ann på budsjettet ditt men ein 80 tals askeladden med 30 hk er jo i dine kriterier. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=373380472 Ja, det er denne fritidskvoten jeg tenkte på. Samt at jeg ønsker å ha plass til teiner, om ikke karet er der. Hansvik 18 HT er det nærmeste jeg har kommet mine kriterier, men den har ikke mye plass til en kasse dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 2.Oktober Del på Facebook Svart 2.Oktober Hva med snekke? Saga 20 eller Polar 20. Kommer deg ikke opp på stranda, men er ikke komplisert å fortøye til et berg eller til en stein. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
hanto1 Svart 3.Oktober Del på Facebook Svart 3.Oktober Rana 17 er jo en klassiker til slikt fiske. Gammel båt med nyere motor er gull og burde være innenfor budsjett. Plast forgår jo ikke. Skal du ha nyere båt på 17-18 fot må du ofte over 100++K Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Oktober Del på Facebook Svart 3.Oktober er nok vanskelig å få til noe innen budsjett som klaffer på alt. Men hva med noe ala dette? Ser ut til å være greit med dørkplass i forhold til mange andre båter i denne størrelsen https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=372789102 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kveiteline Svart 9.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober ivar skrev On 3.10.2024 at 9.31: er nok vanskelig å få til noe innen budsjett som klaffer på alt. Men hva med noe ala dette? Ser ut til å være greit med dørkplass i forhold til mange andre båter i denne størrelsen https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=372789102 Denne så egentlig ganske greit ut. Sitér dette innlegget Link to post
Kveiteline Svart 9.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober Har Hansvik 18 combi og 18 HT samme skrog? Har aldri sett dem under, om de er samme kan man vel foreta strandhogg også med 18 combi? Den ser bare så høy ut… Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Oktober Del på Facebook Svart 9.Oktober ikke 100% sikker men ser for meg at det er ganske likt under vann. for strandhogg med små barn så tenker jeg det må være endel enklere å ha en sånn "bakladdare"som svenkene kaller det så man slipper å gå framover på smale dollbord for å komme seg i land Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.