Jump to content

Lekkasje i stigerør

roymusi

Recommended Posts

roymusi skrev 8 minutter siden:

hva er fordelen med stigerør kontra tappestuss i bunnen?

Ved en lekasje i innfesting av tappestuss + rør slange i bunn, ville jeg fått 400 liter diesel rennende rundt i båten.

Ved en lekkasje i stigerør innfesting eller rør: ved landligge ingen konsekvens, under gange ville jeg kjent lukt og stoppet for en desiliter hadde rent ut. 

For å være helt ærlig; om en takstmann kom på besøk etter en lekkasje og så at du hadde tapping i bunn som hadde sviktet og stigrørshullet var blendet, tror jeg han hadde foreslått for selskapet ditt å utbetale kr 0.00kr...

Det var vel ikke det du ønsket, men jeg tror det er riktig å dele det som er tryggest og gir mest båtglede.

Andre kan se det på en annen måte og argumentere for motsatt syn. Men for egen del har jeg ikke hørt noen argumenter på dette temaet som har fått meg til å vurdere noe annet.

Det er mange med god greie på fittings og tetninger her inne så om du poster et bilde så får du sikkert mange gode råd om hvordan du kan fikse stigerør løsningen din enklest mulig :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...