roymusi Startet 5.Oktober Del på Facebook Startet 5.Oktober Har fått en liten lekkasje i stigerøret og vurderer nødvendigheten av å ha stigerør kontra en tappestuss i bunnen av tanken ? hva er fordelen med stigerør kontra tappestuss i bunnen? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Oktober Del på Facebook Svart 5.Oktober roymusi skrev 8 minutter siden: hva er fordelen med stigerør kontra tappestuss i bunnen? Ved en lekasje i innfesting av tappestuss + rør slange i bunn, ville jeg fått 400 liter diesel rennende rundt i båten. Ved en lekkasje i stigerør innfesting eller rør: ved landligge ingen konsekvens, under gange ville jeg kjent lukt og stoppet for en desiliter hadde rent ut. For å være helt ærlig; om en takstmann kom på besøk etter en lekkasje og så at du hadde tapping i bunn som hadde sviktet og stigrørshullet var blendet, tror jeg han hadde foreslått for selskapet ditt å utbetale kr 0.00kr... Sitér dette innlegget Link to post
roymusi Svart 5.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober Aha, tusen takk for svar...make sence... man lærer noe hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Oktober Del på Facebook Svart 5.Oktober Det var vel ikke det du ønsket, men jeg tror det er riktig å dele det som er tryggest og gir mest båtglede. Andre kan se det på en annen måte og argumentere for motsatt syn. Men for egen del har jeg ikke hørt noen argumenter på dette temaet som har fått meg til å vurdere noe annet. Det er mange med god greie på fittings og tetninger her inne så om du poster et bilde så får du sikkert mange gode råd om hvordan du kan fikse stigerør løsningen din enklest mulig Sitér dette innlegget Link to post
roymusi Svart 5.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober Takker veldig for svar "dieselfan" , virker veldig fornuftig det svaret du gav så jeg går nok for å få laget et nytt stigerør. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Oktober Del på Facebook Svart 5.Oktober En ting til @roymusi,du har så langt ikke sagt noe om det er en bensin- eller dieseltank. Litt ulike krav ute og går her. Men uansett, skal du ha avtapping i bunn, så skal du være 100% sikker på at det ikke kan oppstå lekkasje! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
roymusi Svart 5.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober Hei Komodo, det er diesel. har inntrykk av at det er lurt å holde seg til stigerør Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Oktober Del på Facebook Svart 5.Oktober Diesel ja, da er det litt lavere krav. Men kravene gjelder egentlig bare for å produsere en ny båt som skal CE merkes, på gamle båter kan vi strengt tatt gjøre hva vi vil. Men smart å gjøre det sikkert da 😉 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.