LM 605 Svart 7.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 ReneNorge skrev 42 minutter siden: Må vel være mulig å finne eier av båten. Med litt Photoshop arbeid klarer jeg å finne fram de første 3 bokstaver i registreringsmerke. Kan heller ikke skjønne at det kan være vanskelig. Er jo en spesiell båt, tydelige bilder av "vraket", farge, dekor, motor etc. Må jo være noen der ute som kjenner, eller kjenner til, hvem eieren er? Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 7.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 I forfjor hadde noen lagt igjen en båt i gjestehavna på Lindøy (Stavanger) en tid. Hadde hatt motortrøbbel, og ikke fått henta den. Da jeg kom inn syntes jeg den lå litt lavt i vannet, og ville varsle eier. Det var enkelt, den var registrert, og eier sa det var normalt. Senere samme dag var det folk ombord i båten. Det var en ansatt på barnevernsinstitusjonen på øya. De hadde meldt til politiet at denne båten var etterlatt der, og sendt med bilder av båt og reg. nr, et par dager i forveien. Nå ringte politiet tilbake og ba dem gå ombord og lete etter dokumenter som kunne identifisere eier! Jeg ga han eiers navn og tlf. nummer. Han var ikke imponert over politiets evne og vilje. Den aktuelle saken har jo vært i media, så da er det betydelig større sjans for innsats og oppklaring. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
LM 605 Svart 7.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 I følge avisen " Fædrelandsvennen" så har nå i alle fall politiet nå klart å oppspore eier av båten..... Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 7.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 Og ifølge Lindesnes avis blir han etterforsket for brudd på forurensningsloven. Selv om det lenger nede i artikkelen står at de ikke har noen spesiell mistenkt i saken. Det er klart en helt tilfeldig fyr rapper en båt for å senke den langt ute på fjorden for moro skyld... Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart 7.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 Sitat Lindesnes Avis (bak betalingsmur): Sitat Nå mener politiet at de funnet eier av båten, melder Fædrelandsvennen. Hobbesland forklarer at politiet ikke etterforsker saken som forsikringssvindel, men som brudd på forurensingsloven. Hun utdyper at eier per nå ikke mistenkes for forholdet som etterforskes og politiet har foreløpig heller ingen mistenkte i saken. – Det vil bli gjennomført ulike etterforskningsskritt, uten at jeg ønsker å gå inn i detaljene knyttet til disse på nåværende tidspunkt, sier hun til avisen. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 7.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 Så lenge den ikke er meldt savnet til noe forsikringsselskap så er det jo ikke forsikringssvindel.... uansett om det var tanken eller ikke. Tror kanskje det hadde vært mindre jobb og fått denne levert til et mottak på land (veier vel ca 1700kg), enn og slepe den ut på dypt vann og borre hull i den..... pluss alt styret etterpå Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 8.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 For å bli kvitt båter mellom 1 og 6 tonn i Agder er det så enkelt som en telefon/mail, så henter Franzefoss båten gratis på sjøen eller i hagen din. Tilsvarende ordninger fra litt forskjellige leverandører i mesteparten av landet. Mottak/henting av båtvrak | Franzefoss Sitér dette innlegget Mons Link to post
Mastiff Svart 8.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 @mons Det virker som en bedre avtale enn noen hundre tusen for å dekke utgiftene til redningsselskapet, helikopteret og brannbåtene... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 For meg høres det usannsynlig ut at dette er et forsøk på miljøkriminalitet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne båten uansett tilstand hadde en viss restverdi, om ikke annet som et prosjekt. Tipper det enten er et forsøk på forsikringssvindel som aldri kom så langt, eller at den er stjålet og forlatt. Det siste høres kanskje litt rart ut, for da måtte jo tjuvene ha kommet seg avgårde på annet vis. Men de ble kanskje mat for makrellen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mastiff Svart 8.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 @Komodo Akkurat som jeg tenker, hvem f... stjeler en båt bare for å senke den noen sjømil fra land? Så et forsøk der første fase ikke funket, og da går man bare ikke videre til andre fase, men later som ingenting... Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 8.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 Det interessante her blir jo om eier nå blir fanget i en situasjon der vedkommende må melde båten stjålet. Noe annet ville jo sett veldig suspekt ut. Så vil nok forsikringsselskapet kanskje undersøke og anmelde forsøk på forsikringsbedrageri. Og så ruller ballen avgårde. Spesiell sak uansett. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 Komodo skrev for 2 timer siden: Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne båten uansett tilstand hadde en viss restverdi, om ikke annet som et prosjekt. Tipper det enten er et forsøk på forsikringssvindel som aldri kom så langt, Samtidig så er det en båt med såpass lav verdi at de ofte ikke er forsikret, samt at om den var forsikret så er det litt ulogisk å risikere å ryke fast for forsikringssvindel for en relativ liten sum penger. Jeg tenker at tyveri eller miljøkriminalitet er mer sannsynlig enn forsikringssvindel. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
hanto1 Svart 8.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 Får håpe dem finner ut av det, virker som båten ble funnet langt ute ( i strømmen), så båten kan være dumpet mye lengre øst. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 9.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2024 On 10/7/2024 at 9:26 AM, ReneNorge said: Må vel være mulig å finne eier av båten. Med litt Photoshop arbeid klarer jeg å finne fram de første 3 bokstaver i registreringsmerke. Trengte ikke Photoshop engang for å se at det står AAE........ Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2024 Uansett om dette var et forsøk på forsikringssvindel eller miljøkriminalitet (eller begge) så er det helt klart at eieren ikke ville at båten skulle kunne spores tilbake til vedkommende, så motivet for det som er gjort er vel heller gråsone/helsvart. Han/hun har visst at det som ble gjort ikke var OK. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.