10og15hk Startet 8.Oktober Del på Facebook Startet 8.Oktober Hei. Har nettopp kjøpt meg en with 320 drommedille og når jeg løfter på hengeren kan jeg høre at det beveger seg vann inni skroget. Er dette en dårlig ting? Kan dette være skadelig for skroget? Hvordan fjerner jeg det? Og hvordan kan det ha kommet seg inn? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Oktober Del på Facebook Svart 8.Oktober Har du en skrue/plugg på innsiden i baugen, rett under kanten? Hvis det er en skrue der, prøv å åpne den og posisjoner skroget så alt vannet renner ut den veien. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
10og15hk Svart 8.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober @Popeye70 Ja jeg har det. Men hvordan skal jeg plassere båten? Opp ned eller hva tenker du? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 8.Oktober Del på Facebook Svart 8.Oktober Opp-ned må nok til. Smak også på vannet som kommer ut, finn ut om det er ferskvann eller sjøvann. Er det salt har du en lekkasje i ytterskroget. Største skade er vel at båten blir unødvendig tung. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Oktober Del på Facebook Svart 8.Oktober 10og15hk skrev 38 minutter siden: @Popeye70 Ja jeg har det. Men hvordan skal jeg plassere båten? Opp ned eller hva tenker du? Skru opp pluggen, snu båten på hodet og løft akterenden så baugen er laveste punkt. Det er mulig du må vri og vende litt på skroget for å sikre at du får ut alt vann fra alle kriker og kroker, Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ingar Svart 8.Oktober Del på Facebook Svart 8.Oktober With-båter med dobbeltskrog laget av KMV i Søgne ble bygget på denne måten: Først ble det lagt en dørk av kryssfinérplate. Rommet under denne ble fylt med polyuretanskum. (Platen ble holdt fast med en jigg til skummet var herdet) Platen ble støpt over med glassfiber. Innerliner'en ble plassert og festet sammen med skroget med nagler. (under fenderlist) Innerliner og dørk ble også mer eller mindre støpt sammen, noe som kan gjøre det vanskelig å skille skrogene dersom man vil renovere. (fjerne skum og finér). Vann som har samlet seg i rommet mellom innerliner og skrog kan tappes via pluggen i baugen. Er det ferskvann er vanlig lekkasjekilde skrogsammenføyningen under fenderlist. Det er normalt at skum og kryssfinér i dag er gjennomtrukket av vann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.