Jump to content

Verdiøkning av båt med ny Mercury 150 hk utenbordsmotor.

Uttern exclusiv

Recommended Posts

Jeg har en Uttern D62 hvor motor havarerte i sommer. Det var da ikke noe annet valg en å montere ny motor. Det ble bestilt og montert nye Mercury 150 hk four stroke. Motor har nå gått kun 4 timer. Planen har hele tiden vært å legge båten ut for salg til våren, men med ny motor så har jeg ingen formening om hvordan dette har innvirkning på prisnivået. Hvis det er noen på forumet som har tanker omkring dette så er jeg takknemlig for å høre om disse.

Motoren er for mange det viktigste på båten. Så det vil naturligvis ha betydning.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

1 hour ago, Teerex said:

Motoren er for mange det viktigste på båten. Så det vil naturligvis ha betydning.

Ja helt enig men verdien stiger ikke til det dobbelte fordi om bruksverdien har steget veldig, desverre

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 5 minutter siden:

Ja helt enig men verdien stiger ikke til det dobbelte fordi om bruksverdien har steget veldig, desverre

Jo det kan den godt gjøre. Kommer jo helt an på hva utgangspunktet var :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Klarer ikke helt å fri meg for å tenke att båten skulle vært solgt med defekt motor for å minimere tapet.
På den lyse siden er att denne kombinasjonen med kurant båt og ny motor er populært på bruktmarkedet.
For egen del hadde jeg ikke kjøpt en båt med en 20 år gammel påhenger for den er etter alle solemerker snart ferdig som en sild.
Men for mange også for meg før om årene kan det jo være spørsmål om 20 år gammel påhenger eller ikke båt i det hele tatt og da må man jo bare ta sjansen.
Alternativet med en campingvogn er jo for ille 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...