jonasnm Startet 12.Oktober Del på Facebook Startet 12.Oktober Det skvulper over når jeg fyller. Er en delvis "knekk" på slangen, er dette problemet? Kjennes ut som luftslangen ikke er tett, men ikke så lett å blåse gjennom den... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 12.Oktober Del på Facebook Svart 12.Oktober Mulig den knekken fører til mer skumming når du fyller ja. Det «vispes» inn mer luft i dieselen når den strømmer forbi. Selv uten slik knekk kan jeg ofte etterfylle 8-10 liter etter første skummet har lagt seg. Gjelder både for båtens og bilens del. En av baksidene med diesel, spesielt ved hurtigfylling. Vil tro det letter dieselstrømmen ned i tanken om du får rettet ut den knekken. Slangen er nok ganske hard, men hvis du ikke ser syn på å bytte den kan du eventuelt prøve tvinge knekken tilbake. For eksempel ved å sage til en «U» i kryssfiner som passer over slangen. Så kan du tvinge knekken tilbake med ei tvinge og tre på kryssfinerklampen for å holde slangen på plass. Plasseres kryssfineren litt strategisk vil spenningene i slangen fordeles bedre slik at det ikke oppstår nye knekker. Gjorde tilsvarende på en kjølevannsslange i en bil som fikk seg en knekk, brukte så strips til å holde kryssfineren fast. Slangen holdt seg rund og fin så lenge jeg hadde bilen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Oktober Del på Facebook Svart 12.Oktober jonasnm skrev 1 time siden: r en delvis "knekk" på slangen, er dette problemet? Slike knekker har jeg hatt god erfaring med å sette på en en slik Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
mons Svart 12.Oktober Del på Facebook Svart 12.Oktober Hvis tanklokket er åpent skal de nesten ikke kjennes noen motstand når du blåser i lufteslangen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Jakob T Svart 13.Oktober Del på Facebook Svart 13.Oktober Ville sjekka silen på luftinga.Er fin netting som ofte tetter seg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.