Jump to content

Vask av gummi båt


Hardanger Lars

Recommended Posts

Så når du har kjøpt deg arm og fattig på allt det overstående og funnet at det ikke fungerer bruker du aceton. Kunsten er å dynke filla rikelig med aceton og umidelbart etterpå stryke over med ei tørr og rein fille. Ta et lite område av gangen og snu/bytt tørkefilla ofte. Etter behandling setter du båten inn med Biltemas Vinylfornyer eller tilsvarende produkt fra din lokale bensinstasjon. Båten vil bli seende ut som ny.

Vær alikevel obs. på to ting.

1) Ikke utsett overflata for aceton lang tid av gangen. Stryk av umiddelbart og ikke la feks. acetonfilla bli liggende på båten mens du er inne å drikker kaffe.

2) Har du påtrykt dekor på overflaten (påtrykte striper, logo ol.) vil denne forsvinne like effektivt som møkka.

 

 

Bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Så når du har kjøpt deg arm og fattig på allt det overstående og funnet at det ikke fungerer bruker du aceton.

Selv om aceton på gummibåt høres litt røft ut for meg, er jo bildet ditt ovebevisende. Jeg gjør som GeV; bruker Jiff. Viktig, tror jeg, å sette båten inn med voks eller tilsvarende etterpå for å beskytte og unngå at gummien tørker ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...