Jump to content

Fargekode Fjording 17 HT

ALV16

Recommended Posts

Hei! Jeg er ny på forumet her.

Har for en måneds tid siden kjøpt en Fjording 17 HT som jeg har som jeg vil renovere.

Den har dobbel brønn og har nå en 2004 modell 90 hk Yamaha 2 takt hengende bak.

Lurte på, tror produksjonsnummeret er 3816, er det noen som har peiling på fargekoden til denne?

PRODUKSJONSNUMMER.jpg

ALV16 skrev 43 minutter siden:

Takk så mye! Ja det kan se slik ut altså. Bildet jeg tok gir nok litt feil intrykk pga lys men 1013 ser det ut til å være.

Meningen er å slipe den ned og eventuelt polere den opp igjen eller lakke den om på nytt.

Jeg er redd du vil finne mye rart under lakken, som gjør at gelcoat arbeidet blir ett mareritt. Folk flest lakkerer siden det er en snarvei. Bare sparkle over sårene så dusje over med farge 

Men tørr sliping, vannsliping, rubbing og polering er stas, da vet man at båten ikke er besudla med lakk. Her er en fjordling jeg shina opp for en kunde for noen år siden 

Snapchat-1861921555.jpg

Ja, det vet man jo ikke helt men båten ser i grunnen ganske hel ut. Må bare se etterhvert om hvor mye arbeid det ville være.

Tar jo tid om man skal tilbakeføre det til orginalt igjen.

Hadde en del jobb i vår på den sjærgårdsjeepen vi har, den ble ganske oppskrapet på den ene siden etter at den ble stålet i fjor

høst.

Slipte den ned litt, rubbet og polerte den opp igjen. Man kan ikke nå se den har vært skadet. Ergelig var det uansett, på grunn av noen forbaska kjeltringer!

Fjordlingen du pusset opp ble veldig fin!!!

En skikkelig hissig cellulose/vasketynner er ofte løsninga. Ta deg en tur innom nærmeste lakkverksted og hør om de har noe de kan anbefale 

Hvis dere ser det blir for mye arbeid med og få gelcoat rein båt, så anbefaler jeg awlgrip lakk. Send de en mail og hør hvilke type lakk de anbefaler 

https://www.awlgrip.com/europe

Jeg har 3 uker med sliping på denne, der blei det brukt awlgrip 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=338230687

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...