ALV16 Startet 13.Oktober Del på Facebook Startet 13.Oktober Hei! Jeg er ny på forumet her. Har for en måneds tid siden kjøpt en Fjording 17 HT som jeg har som jeg vil renovere. Den har dobbel brønn og har nå en 2004 modell 90 hk Yamaha 2 takt hengende bak. Lurte på, tror produksjonsnummeret er 3816, er det noen som har peiling på fargekoden til denne? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Oktober Del på Facebook Svart 13.Oktober Vis oss ett bilde av båten, så kansje. wildguess ral1013 Sitér dette innlegget Link to post
ALV16 Svart 13.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober Takk men det sier vel ikke så my all den tid den har vært lakket tidligere. Men har slipt ned en del på hardtoppen så skal ta et bilde av det straks :-) Sitér dette innlegget Link to post
ALV16 Svart 13.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Oktober Del på Facebook Svart 13.Oktober Det er 1013 som har blitt brukt fra fabrikk, men båten er ødelagt med lakk så da kan det være hva som helst Sitér dette innlegget Link to post
ALV16 Svart 13.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober Takk så mye! Ja det kan se slik ut altså. Bildet jeg tok gir nok litt feil intrykk pga lys men 1013 ser det ut til å være. Meningen er å slipe den ned og eventuelt polere den opp igjen eller lakke den om på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Oktober Del på Facebook Svart 13.Oktober ALV16 skrev 43 minutter siden: Takk så mye! Ja det kan se slik ut altså. Bildet jeg tok gir nok litt feil intrykk pga lys men 1013 ser det ut til å være. Meningen er å slipe den ned og eventuelt polere den opp igjen eller lakke den om på nytt. Jeg er redd du vil finne mye rart under lakken, som gjør at gelcoat arbeidet blir ett mareritt. Folk flest lakkerer siden det er en snarvei. Bare sparkle over sårene så dusje over med farge Men tørr sliping, vannsliping, rubbing og polering er stas, da vet man at båten ikke er besudla med lakk. Her er en fjordling jeg shina opp for en kunde for noen år siden Sitér dette innlegget Link to post
ALV16 Svart 13.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober Ja, det vet man jo ikke helt men båten ser i grunnen ganske hel ut. Må bare se etterhvert om hvor mye arbeid det ville være. Tar jo tid om man skal tilbakeføre det til orginalt igjen. Hadde en del jobb i vår på den sjærgårdsjeepen vi har, den ble ganske oppskrapet på den ene siden etter at den ble stålet i fjor høst. Slipte den ned litt, rubbet og polerte den opp igjen. Man kan ikke nå se den har vært skadet. Ergelig var det uansett, på grunn av noen forbaska kjeltringer! Fjordlingen du pusset opp ble veldig fin!!! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Oktober Del på Facebook Svart 13.Oktober Før du sliper noe mer, har du prøvd med lakk/malingsfjerner eller en hissig vasketynner? Det kan spare deg for mange timer med sliping Sitér dette innlegget Link to post
ALV16 Svart 13.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober Nei, jeg har ikke det men ja du sier noe der altså! Spesielt oppe på dekket og langs sidene. Er ikke så lett å få slipt det der. Skal prøve det ;-) Takk så mye igjen! Sitér dette innlegget Link to post
ALV16 Svart 13.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober Arbeid blir det uansett for vi har i grunnen to av dem, sønnen har også en han har begynt på :-) Den har smal brønn. Men det med lakkfjerner skal testes ut etter hvert! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Oktober Del på Facebook Svart 13.Oktober En skikkelig hissig cellulose/vasketynner er ofte løsninga. Ta deg en tur innom nærmeste lakkverksted og hør om de har noe de kan anbefale Hvis dere ser det blir for mye arbeid med og få gelcoat rein båt, så anbefaler jeg awlgrip lakk. Send de en mail og hør hvilke type lakk de anbefaler https://www.awlgrip.com/europe Jeg har 3 uker med sliping på denne, der blei det brukt awlgrip https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=338230687 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.