Gabi Startet 14.Oktober Del på Facebook Startet 14.Oktober Jeg bytter de gamle QL interseptorene til Zipwake. Det er 10A sikring på kontaktblokken til Zipwake, men det skal installeres en "15A melting type fuse" fra batteriet til kontaktblokken i tillegg. Hva slags sikringstype snakker vi om her da? Og det skal ikke brukes thermal eller magnetic sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Hvis du ikke allerede har en ledig kurs i sikringspanelet etter QL interseptorene kan du f. eks bruke denne med 15A flatstiftsikring: Sikringsholder Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 14.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober Det er akkurat en sånn jeg har montert!😊 Men går den under betegnelsen "melting type"? Ikke vanskeligere enn det? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Melting fuse er vel ikke mer komplisert enn helt vanlig smeltesikring. Altså ikke automatsikring. Hvorfor det skulle være så sykt kritisk på Zipwake skjønner jeg dog ikke (altså at det _må_ være smeltesikring). Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 14.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober Jeg tenkte at det kunne kanskje hende sikringen innebygd var av den litt tregere typen, så om man valgte en superrask sikring foran denne ville antagelig den kunne ryke først. Uten at jeg helt vet da.... Da blir det vanlig 15A flatstift sikring, helt ok det! Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Ofte anvender man trege sikringer til motordrift da startstrømmen ofte er flere ganger vanlig forbruk, så her kan man bruke både en vanlig flatsikring eller en treg glasssikring Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Og glassikring synes jeg egentlig er noe dritt, med fjær, forskjellige lengder, klunder. Jeg har gått over til flatsikringer eller ANL. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.