blue moon Startet 14.Oktober Del på Facebook Startet 14.Oktober Jeg har to av disse motorene, 2008 modeller som nettopp har passert 1800 problemfrie timer. De ryker ikke og oppnår riktig turtall, fyller kun diesel der jeg vet det er bra, samt bytter filter en gang i sesongen, men jeg liker forebyggende vedlikehold. Samtidig hører jeg slagord som ikke skru på noe som virker.. Så jeg er litt i tvil, er det en enkel sak og nappe ut disse og sende til sjekk nå som båten likevel står i opplag? Kjølevæske må i så fall ikke tappes? Tidligere D4/6 hadde jo problemer med disse, men utifra mine årsmodeller og timer vil jeg tro mine er utenfor faresonen eller "har gått seg til" Likevel lurt å få dem sjekket? Hvem i tilfelle har godt rykte på seg for en slik sjekk? Eller går de fint 1800 timer til? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Orahavn Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Minge diesel i Trøgstad er gode på injektorer. De har sjekka/overhalt på mine motorer. 2 X D4 210 - 2005 mod. Bekkevold Maskin i Fredrikstad skrudde de ut. Skal være litt forsiktige med de. Følsomme saker. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Om alt virker normalt, så ville jeg ikke nappet dem ut. Ta heller en måling på returdieselen fra injectorene mens dem står i motoren. Er alle tilnærmet like, så hadde jeg ikke rørt dem. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober blue moon skrev for 3 timer siden: Samtidig hører jeg slagord som ikke skru på noe som virker.. Så sant som det er sagt. "Service" er å få folk til å betale for noe de ikke trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Her er jo en gladnyhet fra 2011 Motorer: Ingen Volvo Penta-havarier i 2011 (batmagasinet.no) Sitér dette innlegget Link to post
Skippern10 Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Om jeg husker riktig så var det spesielt motorer frem til et visst serienummer som hadde problemdyser. Og at det var i 2006, i så tilfelle er dine nyere og ikke rammet av dette. Dermed 1800 feilfrie motortimer. Men så klart, ting kan feile til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Jeg har en D4-260 som er produsert i 2006. Kan jeg se om det er byttet dyser på denne, eller om det er de originale som sitter i? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober bellen skrev for 3 timer siden: Om alt virker normalt, så ville jeg ikke nappet dem ut. Ta heller en måling på returdieselen fra injectorene mens dem står i motoren. Er alle tilnærmet like, så hadde jeg ikke rørt dem. Hvorfor mener du at returdiselen har betydning. Grunnen til at jeg spør er at en hos meg skilte seg ut og verkstedet sa at dette hadde ingen betydning, med tanke på motorhavari. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Ijektorer blir slitt. Spesielt utsatt er dysespissene. Jeg ville fått dem sjekket. Har selv god erfaring med Minges i Trøgstad. Jeg gjorde resten av jobben selv (FNM 225 hk 5 syl). Alle dysespissene var modne for utskifting. Kontroll og overhaling koster rundt halvparten av nye injektorer. Neste ut med injektorsjekk og overhaling hos meg er bilen (Volvo V50) som har feilkode fra en ejektor. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
JRK Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober Bare for ordens skuld, min motor er fra 2007 oh har gått 1800 timer. De var som nye iföllge utskriften jeg fick. kjörer 80% procent avtiden rundt 1200 omdreininger oh har aldri sett vann eller dieseldjur i filtren eller ved tappning fra tank. Grunnen til at jeg fick sjekket dem, var en förklaring på at om en höytrykksinjektor ikke sporer som den skal kan den skäre hull i stempelet. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.Oktober Del på Facebook Svart 14.Oktober D t bør legges til at jeg har hatt vann i dieselen og dieseldyr. Mulig det kan ha gått ut over dysespissene . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.