Bever400 Startet 15.Oktober Del på Facebook Startet 15.Oktober Jeg har oppdaget at det drypper inn litt vann fra vinduet i båten min. Vedlagt foto av type vindu og pakning. Har noen erfaring med det samme? Er det mulighet å legge en limfuge eller lignende for å tette det? Vannen kommer ikke inn fra en skjøt, men pipler ut fra midt på listen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Kjøp en flaske Captain Tolleys, og legg en tynn stripe langs fugen. Både mellom glass og pakning og mellom pakning og overbygg på oversiden. Der det lekker ser du med en gang at stoffet trekker inn. Da kan du velge å se om det holder tett med bare dette, eller evt vente til det er tørt og legge en stripe med tetning over der du fant lekkasjen. Med maskeringstape på begge sider av fugen kan det blir relativt usynlig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bever400 Svart 15.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober Strålende tips. Må det være helt tørt mellom pakning og glass for at det skal fungere? Hos meg er det vann mellom pakning og vindu alle steder. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Det er en fordel om det er noenlunde tørt, men det vil jo skjelden være det. Jeg ville ha tørket med en fille og prøvd. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Taskeladden Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober Note: Tolleys kan legges i flere lag om ikke det første tetter skikkelig. Vent 12-24 timer mellom påføringene så blir det tett til slutt. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.