Pønk 63 Startet 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2024 Kan noen si hvordan disse fungerer og om de fungerer. alt av erfaring tas imot med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Riktig montert så funker slepekontakter ypperlig. Har ikke slike selv, men som tidligere kranfører og vedlikeholds ansvarlig på konteiner kraner (mobile havnekraner) har jeg skiftet en god del av disse. I en båt vil disse brukes som forbindelse/brokobling til aksel som ikke får forbindelse via vanlig gods. I kranen brukes disse til å sørge for at 690 Volt går fra undervogn til tårnet som roterer. Så det er en vel utprøvd patent. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Lars H. Svart 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Jeg mekket til slik slepekontakt en gang i "pil og bue tiden". Det ga markant bedre signal til støy forhold for radio (AM) på mellom og langbølge. Jeg hadde på den tiden en DGPS mottaker (langbølge) for å få bedre nøyaktighet på GPS'n. Slepekontakten ga mye bedre signal på DGPS'n. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martin_ Svart 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Spennende. Lars H.: Koblet du slepering til DGPS RF jord? Hvem selger sleperinger til fritidsbåter? Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Slepekontakt brukes normalt for å kunne beskytte aksling/propell med offer-anode der det ikke er praktisk mulig å montere anoder direkte på aksling eller propell. Kontakten kobles med kabel til anode montert f.eks. på akterspeilet. Diskutert bl.a. her. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Martin_ skrev for 1 time siden: Spennende. Lars H.: Koblet du slepering til DGPS RF jord? Hvem selger sleperinger til fritidsbåter? Det husker jeg ikke. Det var dessuten i forbindelse til at jeg monterte Dynaplate også. Sleperingen har jeg ikke lenger. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.