Jump to content

Prosjekt Hansvik 14.5 speed - hva klarer en på 9år?

Sjølsøkk

Recommended Posts

Gått i gang med et lite prosjekt med sønnen min. Er en Hansvik 14.5 speed som fulgte med en handel i sommer ifm ny motor til vår River 350.

Sønnen min på 9 år har veldig lyst på en PlayStation 5, men jeg tenker han skal få lærdom i å jobbe for det man vil oppnå på kjøpet.

Med andre ord skal vi fjerne gammel moro under båt, gå over hele skroget og fikse alderdoms svakhet, bygge den opp til en kjempeflott hyttebåt. Og forhåpentligvis ha nok igjen til å kjøpe en ps5!

Er dette noe av almen interesse her inne på forumet eller skal jeg la denne "reisen" forbigå i stillhet.

Skal også spille inn muligheten for utleie av denne til han, å se om han biter på snøball effekten med å tjene egne penger på noe han selv setter i stand med halvparten indeks fond og siste del til bruk. Spennende å se om man får inn noe ila vinteren som kan bygges på videre. Skolen lærer deg jo tross alt bare å passe inn i en konfirmasjon til samfunnet, men det er en annen diskusjon ?

PXL_20241020_132658665.MP.jpg

Er absolutt for  barnearbeid, alt for  mange av dagens barn / unge er fullstendig hjelpeløse og totalt ubrukelige til alt annet enn å hjelpe foreldregenerasjonen med mobiltrøbbel.

Det å lære å jobbe, fikse ting  & gjøre en innsats for å få et gode- Er noe alle burde gjøre om ikke kommende generasjon skal ende opp med diagnosen " tillært hjelpeløs"

Stå på!

Kjekt prosjekt for en 9-åring, og god livsvisdom om å jobbe for å oppnå noe:tommel_opp: Blir fint å følge med på prosjektet, kjekk båt å begynne båtkarrieren med.

Hadde en morfar som alltid sto og gapte da han brukte motorsag, det beskyttet hørselen sa han:fniser: Men, de siste 20 årene han levde hørte han knapt noen ting, så det er ikke dumt å bruke verneutstyr når man kan, spesielt for en ung gutt med livet og helsa foran seg:ja:

Husk å sette av penger til stereo-anlegg ?

Min personlige mening er at man kanskje skal tone ned dette med utleie. For det første blir det da kommersielt, og man kan kanskje havne i trøbbel hvs det skjer noe. For det andre har jeg sett hvordan utleiebåter ser ut etter en sesong. Mange gir F, og det kan ryke en del propeller osv. En ting er å oppleve det som voksen utleier, tenker meg at for en ti-elleve åring som har jobbet hele vinteren med båten så er det noen hakk verre å se noen andre kjøre i stykker båten sin. 
Puss den opp, la dem kose seg neste sommer, og se om man kan selge den etterpå for å kjøpe noe enda kulere, som Cyber, Barracuda e.l. Kan være vell så økonomisk givende å flippe båter som å leie ut ?

@ivar Ja, det ligner veldig på 14 standard. Er i rs som 14 speed. Xab782. Har en 6hk kort stamme å sette på den. Blir vel neppe å rive skinnet av pølsa med den, men får vel fremdrift. 

Ut fra tilbakemeldingene så skal jeg holde liv i tråden, med sikkerhetsutstyr på. ??

@subwooferenig, har også krav om å klare å tilte opp motoren og å kunne ro med årer som minimum. 

Å ha året som ikke faller ut av åregaffel, men det står på min liste over ting.

Arbeidskaren er allerede ganske vant med båt med River 350/6hk (fått på seg 9.9 nå). Blir spennende å se hva han beslutter etter endt jobb, ps5 eller båten. 

Enig mht utleie, selv om æ har grei erfaring med det. Kjipt om den herpes av leietaker, eller bare uhell. Forsikring må til om man vurderer utleie uansett. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...