Johnnybe Startet 23.Oktober.2024 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2024 Skal demontere en fire bladers propell på en Biam snekke tenkte å bruke avdrager men ser det er ikke godt å komme til på en fire bladers med avdrager. Noen som har noen gode råd om verktøy å bruke første gang jeg gjør dette ? På forhånd takk Johnny Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 23.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2024 Du må ha ein avdrager som er laga for 4blader Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2024 En slik: Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Okkaby Svart 23.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2024 Dro uten problemer min 4 bladet av i sommer med billig avdrager fra Biltema. Varmer du opp før du drar, så går det normalt fint. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Konas båt Svart 23.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2024 Laget denne raskt og billig i fjor da propellen skulle av. Tilpasset aksel Ø og propell hub Ø. Har fungert utmerket de to gangene eg så langt har brukt den. 12-15 mm stålplate og 16 mm gjengestang og muttere i stål, ikkje rustfritt. Smører gjengene godt slik at det ikkje river. Strammer suksessivt. Kommer den ikkje med ein gang lar eg den stå i spenn ei stund. Husk å beholde mutter på propellaksling. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 25.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2024 På min gamle snekke løsnet jeg akselflensen og trakk akselen litt ut. La to alu stykker mellom propellen og hylsen. Løsnet mutteren og ett slag med en liten slegge på enden av akslingen så løsnet propellen. Pass på gjengene ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.