Lazyjack Startet 24.Oktober.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2024 Masta mi har tverrgående striper/skjolderover nesten hele lengden, se bilder. Det ser ut til å komme fra vind, vær og kanskje sur nedbør. Jeg kunne godt tenke meg å fjerne det men er usikker på type polering jeg skal bruke. Vil jo nødig svekke elokseringen. Jeg har forsøkt å vaske og også bruke masteolje men det har ingen effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2024 Siden masta er eloksert er vel dette slitemerker i elokseringen. Den eneste løsningen for å få bort merkene er vel å polere (slipe) bort så mye eloksering at slitasjemerkene blir usynlige. Eloksering er et kunstig oppbygget oksidskikt, blir vel vanskelig å bygge opp det igjen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 24.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2024 Elokseringen er porøs, slik sett tror jeg du vil legge mye energi i noe som ikke gir tilsvarende resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2024 Sånn jeg ser det, så har du nå en god grunn til å kjøpe en carbon mast :p men om det har noe for seg på din båt og ditt bruk, har jeg ingen formening om Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 24.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2024 Tenkte litt på denne og bildene av lista på slutten av video lignet jo på det du sliter med, Verdt ett forsøk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.