Jump to content

Simrad CX 44


870

Recommended Posts

Jepp - har hatt en slik i ett år. Den stod i Bitteliten III, og tilsvarende plotter med radar blir monterti Bitteliten IV om et par måneder. Veil priser for simrad ligger på simrad yachting. Jeg var overhode ikke i tvil om hva slags plotters om skulle inn i nye båten - jeg var kjempefornøyd med CX 44. Obs at Simrad har ny SW pågang for MAX kart. Jeg kjører NT+ kart fordi MAX kartene går for tregt foreløpig

 

Prisen du har fått ser bra ut for meg. Om jeg regner grovt sett på veil priser

CX 44 med ekkoloddmodul: 41.000

Radarantenne (avhengig av modell) ca 15000

givere, gps antenne, radarkabeil ca 2000

Totalt veil pris 57.000

 

Pass på at du får nye utgaven med "sun view bonded screen"

Jeg har et par tester på mail som jeg kan maile deg om du er interessert. Send IM med mail adresse så videresender jeg

Link to post
Share on other sites

Jeg har et par tester på mail som jeg kan maile deg om du er interessert. Send IM med mail adresse så videresender jeg

Er det mulig å henge seg på her Bitteliten? Det kunne være interessant å se disse testene, om ikke annet enn for å få en bekreftelse på at man har gjort riktig valg. :smiley:

 

Jeg er godt fornøyd med min CX44. Mitt problem er at jeg er for lite ivrig etter å lære. Der ligger masse muligheter i systemet som jeg ennå ikke har funnet ut av, men jeg gjør et lite skritt fremover hver gang en av juniorene er ombord. Neste prosjekt blir å få autopiloten til å gå etter en rute som ligger i plotteren.

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Er det mulig å henge seg på her Bitteliten? Det kunne være interessant å se disse testene, om ikke annet enn for å få en bekreftelse på at man har gjort riktig valg. :smiley:

 

Jeg er godt fornøyd med min CX44. Mitt problem er at jeg er for lite ivrig etter å lære. Der ligger masse muligheter i systemet som jeg ennå ikke har funnet ut av, men jeg gjør et lite skritt fremover hver gang en av juniorene er ombord. Neste prosjekt blir å få autopiloten til å gå etter en rute som ligger i plotteren.

 

Mvh Bern

Naturligvis kan jeg sende de til deg.

jeg har spurt Teknisk om de kan legges ut i dokumentarkivet . men ikke fått svar ennå. SKal purre opp

 

Vedr. det å lære mer om Simrad - På www.simradyachting.com står dette

Free "how to" DVD

Simrad has produced a ‘how-to’ DVD based on its CX NavStation range. The free DVD is designed to help NavStation users make the most of its more sophisticated functionality, but also includes tips on mastering basic operation.

 

NavStation packs a lot of power and the DVD focuses on the complex functions of the chartplotter, DX Radar and echosounder module that once fully appreciated can transform the navigation experience.

 

The DVD delves into the finer points of echosounder operation. It also covers the unique functionality built into the NavStation radar such as multiVision® dual radar and adaptive boat speed antenna rotation.

 

The CX NavStation DVD is available from Simrad Ltd’s headquarters in Fareham. Tel + 44 1329 245100 or email simraduk.sales@simrad.com to request a free copy

Jeg har bestilt den - jeg har også ambisjoner om å få autopiloten til å følge en rute

Link to post
Share on other sites

Mitt problem er at jeg er for lite ivrig etter å lære. Der ligger masse muligheter i systemet som jeg ennå ikke har funnet ut av, men jeg gjør et lite skritt fremover hver gang ...

Gå inn på følgende nettside http://www.boattest.com/electronics/113/overview.aspx og meld deg inn som bruker.

Der ligger det flere streaming videos av overview, funksjonalitet, bruk ++ av CX44.

(Det ser ut som CX33, men det er primært CX44 som gjennomgås). Ganske illustrative klipp.

Link to post
Share on other sites

Takk for tipset Svenning.

 

 

Hei 870

 

Hvis det blir til at du anskaffer CX 44 bør du være litt obs når det gjelder radarantenne. Jeg fikk min Simrad-pakke levert på våren i fjor. Men siden jeg hadde bestilt en nylansert utgave av radarantennen (DX 45) måtte jeg vente litt før den kunne leveres. Det ble en hel sesong uten radar, og jeg har ennå ikke fått den! Nå ser jeg at de fremdeles har den gamle varianten i prislisten. Men etter hva jeg forstår skal DX modellen nå være klar, så da blir det vel radar på meg også.

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Min CX 44 har nylig blitt oppgradert med "sun view bonded screen" + ny software (som visstnok skal gjøre plotteren raskere). AP26 er også i ferd med å bli installert, så det skal bli morsomt å prøve ut waypoints-navigering med autopiloten. Når jeg imidlertid leser i en annen tråd at navigering med waypoints og autopilot er så usikkert at det vil føre båten over både holmer og skjær, så trengs det nok noen gode ankerdrammer på forskudd for å foreta denne form for navigering i 30knop+ :lol: Uansett, det blir morsomt og spennende :smiley:

Link to post
Share on other sites

Min CX 44 har nylig blitt oppgradert med "sun view bonded screen" + ny software (som visstnok skal gjøre plotteren raskere). AP26 er også i ferd med å bli installert, så det skal bli morsomt å prøve ut waypoints-navigering med autopiloten. Når jeg imidlertid leser i en annen tråd at navigering med waypoints og autopilot er så usikkert at det vil føre båten over både holmer og skjær, så trengs det nok noen gode ankerdrammer på forskudd for å foreta denne form for navigering i 30knop+ :lol: Uansett, det blir morsomt og spennende :smiley:

OG god forsikring og lav egenandel og medlem av Kystpatruljen :rolleyes:

 

Det som først og fremst gjør dette usikkert vil jeg tro er feilmarginen i gps vs kartgrunnlag. Men innaskjæs bruker man vel ikke autpilot som kjører på rute? jeg ser for meg å bruke dette på lange, utaskjærs strekk

 

Et tips vedr autopilot og hydraulisk styring på D6 - spør de som monterer om hydraulikkslangen er dimensjonert for trykket fra autopilotpumpa. Gemotech lurte på det da jeg vurderte å sette inn autopilot i båten min - eh.. din :wink:

Link to post
Share on other sites

Det er riktig at det må legges opp noe nytt på hydraulikken. Grunnen til det, utfra Gemotechs utsagn, er at fabrikken i utgangspunktet ikke har lagt opp det hydrauliske etter VPs spesifikasjoner :confused: , så han måtte ha opp en for å gjøre nødvendige endringer. Regner med Geir gjør de nødvendige grep for at dette vil holde :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...