Raymond_J Startet 6.November.2024 Link til dette innlegget Startet 6.November.2024 Har en Albin Cirrus 26 som skal ligge på vannet i vinter med full rigg på (seil taes av). Trenger ideer til hvordan pakke den inn. Dette er en gammel, billig båt som jeg overtok nærmest for en symbolsk sum, så vi snakker lavbudsjett. Fra mast og bakover får jeg dekket enkelt til. Tenker en presenning over bom og ut til rekkestøttene, men usikker på hva jeg skal gjøre rundt mast og vant. Det er jo en båt, så den tåler jo vann men greit med litt beskyttelse gjennom vinteren. Finnes det presenninger som tåler å smeltes hull til fall, vant og lignende, uten å fortsette å spjære? Tenker å bruke 2-3 presenninger som jeg stripser sammen i maljer el. Tenker da f.eks skjøt mellom 2 presenninger foran og bak mast. Utrolig mye greier i "veien" Bilde for oppmerksomhet, båten har ligget ubrukt og utildekket siden i fjor våres så den trengte sårt en vask. Moro når det blir så stor forskjell :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 En mulighet er å fjerne rekkewire og tre vannrør over støttene. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 27 minutes ago, Bjørkski said: En mulighet er å fjerne rekkewire og tre vannrør over støttene. Her er jo den store pinnen i midten fjerna også! Virker på meg som TS vil ha riggen på! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bjørkski Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 -morten- skrev 43 minutter siden: Her er jo den store pinnen i midten fjerna også! Virker på meg som TS vil ha riggen på! Ja, men det må man ikke nødvendigvis. Bilde/ide kun til inspirasjon.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 En presenning bak mast og en foran burde vel fungere? Samt en planke og et par bukker til å holde denne høyt nok som mønebjelke forut? Det kan gjøres både enkelt og billig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
quantumduck Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Bjørkski skrev for 2 timer siden: En mulighet er å fjerne rekkewire og tre vannrør over støttene. her blir vel snøen liggende på toppen? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Jeg har to vanlige presenninger, en forenom og en aktenom masta. Det blir ikke pottetett rundt vant og mast, men bra nok i massevis. Har presenningstativ, men man kan jo være kreativ med bom og spinnakerbom om man ikke har stativ. Men viktig å få såpass fall at snøen sklir av, ellers blir det tungt og trist og leit. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Sett en «bom» av 2x4" fra masta og surr fast i forstag, støtt opp med rett høyde 2x4". presenning over foran masta, og en annen bak masta og vantene (forleng evt bommen noe for å dekke hele cockpit, surr på 2x4" og støtt gjerne oppunder her også). Så kommer det viktige: unngå at det blir basseng i presenningen. Et godt alternativ er å løfte ut rekkstøttene, så det blir godt fall ut til ripa, og heng på noen kanner med vann med passende avstand. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.