Jump to content

Trenger inspirasjon til innpakking av liten seilbåt som skal ligge på vannet i vinter.

Raymond_J

Recommended Posts

Har en Albin Cirrus 26 som skal ligge på vannet i vinter med full rigg på (seil taes av). Trenger ideer til hvordan pakke den inn. Dette er en gammel, billig båt som jeg overtok nærmest for en symbolsk sum, så vi snakker lavbudsjett. Fra mast og bakover får jeg dekket enkelt til. Tenker en presenning over bom og ut til rekkestøttene, men usikker på hva jeg skal gjøre rundt mast og vant. Det er jo en båt, så den tåler jo vann men greit med litt beskyttelse gjennom vinteren.

Finnes det presenninger som tåler å smeltes hull til fall, vant og lignende, uten å fortsette å spjære? Tenker å bruke 2-3 presenninger som jeg stripser sammen i maljer el. Tenker da f.eks skjøt mellom 2 presenninger foran og bak mast. Utrolig mye greier i "veien"

Bilde for oppmerksomhet, båten har ligget ubrukt og utildekket siden i fjor våres så den trengte sårt en vask. Moro når det blir så stor forskjell :-)

vask.jpg.a29f75e24079ae21d0e7ee82b48223c9.jpg

Sett en «bom» av 2x4" fra masta og surr fast i forstag, støtt opp med rett høyde 2x4". presenning over foran masta, og en annen bak masta og vantene (forleng evt bommen noe for å dekke hele cockpit, surr på 2x4" og støtt gjerne oppunder her også). 

Så kommer det viktige: unngå at det blir basseng i presenningen. Et godt alternativ er å løfte ut rekkstøttene, så det blir godt fall ut til ripa, og heng på noen kanner med vann med passende avstand. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...