tom Cognac Startet 17.November.2024 Link til dette innlegget Startet 17.November.2024 Noen kalesjeknapper/knotter har pga elde løsnet og falt ut. Flesteparten sitter skrudd fast i glassfiber (3 stk i panel bak vindu stb og bab side - i finer - tror jeg). Det har blitt groper/hull etter dem. Ikke store, men store nok toil at nye skruer bare går rundt og rundt. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan feste nye knapper/knotter der de gamle satt - og få dem til å sitte godt nok? Holder det å bruke tec-7 eller sikafleks? Takker for tips. jeg tørker ut på land....! Link to post
Jakob T Svart 17.November.2024 Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 Prøv å borre større hull i knappen,og litt større skrue.Bruker å hjelpe. Link to post
fs Svart 17.November.2024 Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 Fyll hullene med epoxy og bor på nytt Link to post
Brigg Svart 17.November.2024 Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 Jeg har hatt stort hell med denne metoden: Bruk en hullforsenker og utvid hullet, men ikke større enn at det dekkes av kalesjeknappen. Fyll hullet med langfibret polyestersparkel feks fra Biltema. Når sparkelen er bare sånn passelig herdet, bor opp nytt hull med litt for liten bor i forhold til skruedimensjon. Skru inn skruen for å lage gjenger i sparkelet, skru så skruen ut igjen. Når sparkelet er ferdig herdet slipes ferdig/plant og så er det bare å skru fast knappen i det ferdig gjengede skruehullet. Metoden høres omstendelig ut, men tar egentlig ikke lang tid og gir feste som holder lenge. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
pipe Svart 17.November.2024 Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 Ett gammelt jungeltriks er å putte en liten treflis i hullet. Link to post
Grufolf Svart 20.November.2024 Link til dette innlegget Svart 20.November.2024 Kommer du til fra baksiden og kan bruke gjennomgående skruer med mutter? Tec7/sikaflex vil ikke holde i lengden Link to post
Marqies Svart 20.November.2024 Link til dette innlegget Svart 20.November.2024 Brukte naglemuttere , finns hos biltema, på nett som rivets nuts, har brukt disse i glassfiber synes de er godt egnet til formål. finns i alu og rustfritt og sikkert flere. Blindmuttersett - Biltema.no Link to post
TåT Svart 20.November.2024 Link til dette innlegget Svart 20.November.2024 Om du kommer til på baksiden, er det egentlig bare å legge en liten trekloss bak og skru inn i den. Det gjorde jeg med hell på mange nagler på en gammel Rana 16 jeg hadde før. Link to post
Honduras Svart 20.November.2024 Link til dette innlegget Svart 20.November.2024 En variant av epoxysparkel og skrue er å bare støpe fast skruen i epoxysparkel. Når det er herdet, sett loddebolten på skruen i 5-10 sekunder, og skru den ut. Da har du ferdig gjenget hull * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
paxo Svart 21.November.2024 Link til dette innlegget Svart 21.November.2024 Ta superlim ytterst på en fyrstikk, sett den i hullet og knekk av. Er det for ille, bruk to fyrstikker. Skjær jevnt med en kniv og skru skruen inn igjen. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn