casie Startet 30.November.2024 Link til dette innlegget Startet 30.November.2024 Trenger å få dekket til båten da jeg slitet med et par lekkasjer. Det er jo nokså vått i bergen om dagene,så kalesjen er naturlig nok våt. Er det dumt å legge pressening over nå når den er våt? vil jeg eventuelle klare å få tørket den med bruk av avfukter som står på under kalesje,eller må jeg vente til den er blitt tørr? Har ikke noen form for stengers pressening blir liggende nedpå kalesjen Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 30.November.2024 Link til dette innlegget Svart 30.November.2024 Jeg hadde samme problem for et par år siden. Satt på en 2000w garasjeovn i 48 timer. Da var kalesjen tørr og helt som vanlig når våren kom! Må nevnes at jeg hadde luftlag mellom kalesje og presenning! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.November.2024 Link til dette innlegget Svart 30.November.2024 Du vil få muggproblemer om du legger presenningen på våt kalesje. Anbefales ikke. Kan du demontere kalesjen etter at du har lagt over presenningen? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 2.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2024 Legg noen lengder med rørisolasjon mellom kalesje og presenning. Da får du et greit luftlag. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 2.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2024 casie skrev On 30.11.2024 at 19.47: Har ikke noen form for stengers pressening blir liggende nedpå kalesjen Det er ikke gunstig. Det ene er at du aldri vil klare å tørke ut kalesjen skikkelig når den ligger mot presenningen, det andre er at det vil gnisse mot hverandre og slite. Det tredje er at når du ikke har luft mellom lagene, så oppnår du ikke å få to barrierer, og mister den store fordelen i forhold til videre kondensering. Grør heller som @index foreslår. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.