Nanno Startet 9.Desember.2024 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2024 Hei, Har kjøpt meg en åpen båt til å fiske med teiner. Båten er en ombygd sak på ca 22 fot og 2,80m bred. Båten er tidligere ombygd fra combi til åpen båt, det ble da støpt ny dørk. Den nye dørken har vannfast finer som er åpen under, det har trekt fuktighet slik at hele dekket "fjærer". Ønsker å bygge ny dørk med divinycell. Noen som har tips til tykkelse og kvalitet? Mengde og kvalitet på duk? Er vinylester greiest å jobbe med? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2024 Det er ingen forskjell på å jobbe med vinylester kontra polyester. Vinylester skal ha noe bedre vedheft enn polyester på gammelt laminat. Tykkelse og bæring har kanskje @Knude en ide om. Det er helt klart en fordel å bruke divinycell eller mycell (det samme som divinycell, men levert av konkurrent). Disse fås i forskjellig hardhet. Min anbefaling vil være å velge mycell med bæring på 80 kg/kvm. Ta kontakt med meg på om så skal du få et tilbud på alt du trenger. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 9.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2024 Nanno skrev for 7 timer siden: Ønsker å bygge ny dørk med divinycell. Noen som har tips til tykkelse og kvalitet? Mengde og kvalitet på duk? Jeg gjorde alt dette da jeg bygde om min Draco 20 og forlenget den med 2 fot. Se tråden om ombyggingen for full beskrivelse av prosedyren, samt antall lag glassfiber osv. i tråden om "Draco 20 blir jolle". Link til tråden finner du i signaturen min Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Nanno Svart 10.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2024 Chilli Solbris skrev for 15 timer siden: Det er ingen forskjell på å jobbe med vinylester kontra polyester. Vinylester skal ha noe bedre vedheft enn polyester på gammelt laminat. Tykkelse og bæring har kanskje @Knude en ide om. Det er helt klart en fordel å bruke divinycell eller mycell (det samme som divinycell, men levert av konkurrent). Disse fås i forskjellig hardhet. Min anbefaling vil være å velge mycell med bæring på 80 kg/kvm. Ta kontakt med meg på om så skal du få et tilbud på alt du trenger. Kommer tilbake til deg når jeg har fått laga meg ei liste. Komodo skrev for 14 timer siden: Jeg gjorde alt dette da jeg bygde om min Draco 20 og forlenget den med 2 fot. Se tråden om ombyggingen for full beskrivelse av prosedyren, samt antall lag glassfiber osv. i tråden om "Draco 20 blir jolle". Link til tråden finner du i signaturen min Lest litt gjennom tråden din på nattevakt, imponerende arbeid! 20mm divinycell og 3 lag på hver side med 600g csm bør være grei oppskrift da? Det gamle bjelkelaget er av vannfast kryssfiner, bør jeg skifte det, eller kan jeg plastre det inn? Sitér dette innlegget Link to post
whisper Svart 10.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2024 Gjorde denne jobben i en Uttern A56. Da ble det brukt 10mm mycell i temmelig lett kvalitet. Sprøytet fiber på baksiden av alle elementene før de ble limt med tec7 oppå stringerne og oversiden ble støpt med 3 lag 600g. Ble solid. Største spenn mellom stringerne var bare ca 60cm, så ble stivt. Byttet samtidig stringerne siden disse hadde løsnet fra skroget og var vasstrukne. Disse ble laget i 80kg/m3 30mm mycell sprøytet med ca 5mm laminat og festet med 3x600g strimler som gikk halvveis opp og ca 20cm ut på hver side. Brukte granfiner i to små områder, der stolen er festet og der teinehalerfestet er skrudd i dørken. Disse platene ble laminert helt tette før innstøping. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.