Jump to content

Rana 17, oppussing light


Mammut1

Recommended Posts

Eg har ein Rana 17 DC Lux 85 som eg har lyst til å fikse litt på. Der er småskader i plasten, bakre del av kalesja er gåen og eg kunne tenkt meg ei lita forsterking av akterspeilet. For å nevne noko. 
Eg er båt-fersking og må dermed konsentrere meg om ein ting i slengen. Så det første eg må sjå på er det elektriske (lanternene er gåen og lensepumpa er elendig tilkopla batteriet). 
Kunne tenke meg å flytte batteriet frå SB side i tverrbenken til under passasjersetet på BB side, fordi:

- skille bensin og elektro (brannfare)

- bedre balanse i båten (har sandsekk under BB sete i dag)

- frigjort plass i tverrbenk er stort nok til å stue fenderar

- det er potensielt tørrare under setet iom at bakre del av kalesja manglar. 
 

Minus med denne flyttinga er vel at det blir dyre straumkablar til motoren. Der står ein Suzuki DT40 97 på den, og kabelstrekket blir ca 4m (kvar veg). Enkelte nevner også at det blir eit problem med meir slag når batteriet er lengre framme. Eg trur dog ikkje at det er eit reelt problem i dette scenarioet. Denne båten er ikkje noko digg når det byrjar å slå uansett, så det brukar eg å unngå. 
 

Synspunkt? Eg må lande dette før eg kan gjere ferdig koplingsskjema og bestille det som trengs. Og eg blir ikkje einig med meg sjølv :undrer:

Link to post

Såpass liten båt så vil nok batteri fremme gjøre det litt mere komfortablet å med tanke på slag i motsjø. Mere vekt frem. Om du går for ett GELbatteri og stropper det godt fast vil nok det være bedre enn å ha det der det står idag. Anngående kabler så må du kanskje litt opp i dimensjoner iogmed at det blir langt strekk på dem. Men det finner du kalkulator for på nett. 

Minst mulig kableskjøt. Og prøv å lukk inn mest mulig av koblinger og slikt. Slik som lensepumpe om du vil ha det orntlig så sett inn en liten tett koblingsboks med wago inni. Lett å bytte om det skulle være noe og tett. Med skrunippelgjennomføringer å sett den litt høyt. Tenkt alltid dryppebue å at nippler og slikt peiker ned😉.

Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!!

Link to post

Då har eg bestemt meg for å flytte batteriet fram. Det med tett koblingsboks var smart. Det skal brukast der det blir skøyt. Ellers tenkte eg 25kvmm kablar frå motor til batteri. Eit sikringspanel nært batteriet ala dette: https://a.aliexpress.com/_EQt3vRe med 1,5/2,5 kvmm kablar ut til dei få forbrukerane der er, via eit lite brytarpanel på dashboardet. 
 

Batteriet som står det i dag er eit nesten nytt 75Ah «marint» Biltema-batteri. Eg tenkte å bygge ein plattform av tre og putte ned i kassa under setet (bilde av motsatt sete):

IMG_5174.jpeg.e2710cb3ddc68fba6bd18a37eb287b28.jpeg

 

Så montere fast ei jekkestropp i plattforma og feste batteriet med den. Bra/dårlig plan?

 

Har også lyst til å bytte ut Suzuki-kontrollboksa (som er litt herpa) med ein generisk gear/gass spak, og integrere elektronikken i dashboardet. Har funne dette fargeskjemaet:

IMG_5329.png.d2e99af7a09ecddac2ff51c4237378c9.png

 

… men lurer på:

- «TACH» - kan eg berre kjøpe ein turteller og kople til denne?

- «WARNING TEMP» - kople på ein lampe og få temperaturalarm?

Link to post

Godt å høyre at det er andre som har flytta batteriet fram også i små båtar. Korleis festa du den heimesnekra konstruksjonen din til «resten av båten» @Ask? I mitt tilfelle skal den ned i ei setekasse som vist på bilde over. Vurderer å lime den, men det vil gjere det umulig å komme til under - dersom det av ein eller annan årsak blir nødvendig. Vurderer også å skru gjennom sidene på kassa, men då er den ikkje lenger tett. Litt av tanken med denne plasseringa er jo at setekassa fungerer som batterikasse og at det då kan komme ~30cm vatn inn i båten utan at det flaumar inn til elektronikken. 

Link to post

Det høyrest fornuftig ut. Eg trur eg gjer noko liknande; festar heile trekonstruksjonen med fire skruar. Prøvar å få det tett rundt skruane. Droppar lim. Det vil være ok å kunne ta bort sulamitten for ytterligare modifisering - eller når eg mistar gifteringen ned i eitt av dei planlagte dreneringshola. Eg er forøvrig ikkje gift, men det kan jo også skje…

 

Då er det berre å sette i gong å snikre. Framhald - og fleire bilder - følgjer (om ei stund).

 

Link to post
  • 3 uker senere...

Ny el-sentral som skal under passasjersetet på gang:

IMG_5419.jpeg.544de1bd5c7a03c220f8803390084811.jpeg

 

Det er eit fjernstyrt relé som hovedbrytar med manuell override som backup. Sikringar før og etter hovedbrytar (førstnemnte til lensepumpe). 
 

Føler eg bør ha hovudsikring, men har forstått det slik at dette ikkje er vanleg?

Link to post

Har plukka av nokre teak-lister mens eg venta på stæsj til el-anlegget. Ser slik ut etter nedpussing:

IMG_5422.jpeg.f56dc934df2fc5b9ed9bac65d3dd096d.jpeg

 

Er der nokon måte å få vekk dei mørke felta på? Eg har funne ein passe retro lakk eg likar (Jotun Yatching Ravilakk), men prøvelakkering viser at dei mørke felta blir enda tydeligare etter lakkering:

IMG_5423.jpeg.0c27d5be64f5d92209eb42109bb8a708.jpeg

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...