oblygre Startet 22.Desember.2024 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2024 Tar ein gjennomgang av oljehyrer i heimen, og har nokre som er blitt stive, mens andre er heilt mjuke sjølv etter mange år. Gode triks til å få dei mjuke igjen? Kan det være at nokon er vaska av andre vaskemiddel? Ein del av dei er brukt i industrien så veit vel ikkje heilt korleis dei har blitt behandla anna enn at det er eksterne vaskefirma som har vaska dei. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 22.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2024 Polytrol kanskje? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Honduras Svart 22.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2024 Polytrol danner vel en hinne som herder og blir blank, så usikker på om det er løsningen. Er alle av samme fabrikat? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
oblygre Svart 22.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2024 Nei, ein stive er Weenås og ein er HellyHansen. Dei mjuke klarer eg ikkje lese på vaskeetiketten kva type det er, men dei er ikkje av samme materialer ser det ut som, blankere og glattere utside. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 22.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2024 I de seinere årene så har det vært et økende fokus i giftstoffer i plastprodukter, som i leker og regntøy. Disse stoffene er med på å gjøre plastprodukter myke, som slik jeg leser det, ikke er bra, men ikke forbudt. Mitt inntrykk er vel at se kjente "seriøse" produsentene er rask til å fjerne disse stoffene og bruke de som et pluss i markedsføringen. Jeg skal ikke si dette er grunnen til at disse regnsettene er blitt stive, men mulig. Hvis noen har noe magi for å bedre på dette, så hadde det vert supert. Jeg tviler riktignok. Sitér dette innlegget Link to post
oblygre Svart 23.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2024 Ikke usannsynlig din teori der, det er jo mykje plastmyknere (eksempelvis falater) som er fjernet siste 10 årene i regnklær o.l. 80% Elastomer & 20% polyester er innholdet i Wenaas sin, prøver tørketrommel med tennisball, har lite å tape. Sitér dette innlegget Link to post
oblygre Svart 23.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2024 Tørketrommel fungere bra; dei var mykje mjukare. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 25.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2024 Meget bra og takk for at du skrev hva som virket Og skulle det være at mykheten er kortvarig så hold oss gjerne oppdatert. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.