Jump to content

Ombygging av Bayliner 2855 til diesel


Yankee

Recommended Posts

Hei! Noen som har erfaring med ombygging fra bensin til dieselmotor? Vurderer å bytte til dieselmotor i Bayliner 2855 (28fot) 92mod. Har i dag 7.4l V8 mercrusier saltvannskjølt. Noen som vet om vilke motorer som passer best mhp. plass, motorfestero.l. Har bravo 2 drev som er i bra stand så det ønsker jeg å bruke videre, kan jeg bare bytte propell, eller må det gjøres noe annet med utvekslingen? Gode tips for hvor jeg får gode kjøp på sørlandet motas med takk. Skal gjøre monteringen selv, så jeg trenger alle gode råd jeg kan få.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringt til dem. Jeg har en GM V8 6,5 liter som også er grunnlaget for marindiesel sin motor. Den passer rett på motorfestene og det samme gjør eksos/kjølevann. Skifter du til denne motoren blir det LITE arbeid :yesnod:

Om dette er det beste valget skal jeg ikke si, men det enkleste er det garantert :cheers:

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringt til dem. Jeg har en GM V8 6,5 liter som også er grunnlaget for marindiesel sin motor. Den passer rett på motorfestene og det samme gjør eksos/kjølevann. Skifter du til denne motoren blir det LITE arbeid :yesnod:

Om dette er det beste valget skal jeg ikke si, men det enkleste er det garantert :cheers:

Tja, har jo hørt endel negativt om bla. dieselpumpene på GM! Noen erfaringer?

Lurte litt på, nermeste firma jeg fant på disse motorene var i sverige, stemmer det? Hva heter firmaet du har hatt kontakt med? Hvilken størrelse motor har du i din båt? bruker den mye diesel? Ble mange spørsmål dette!

 

Takk for hjelpen

Link to post
Share on other sites

Dieselpumpene fungerer stort sett bra. Rimelige deler.

Det er en som bygger slike motorer i Sverige. Peninsular er i Canada.

Dieselforbruk henger stort sett sammen med effektuttak. Hulda tutler avgårde på 6- til 8 liter pr. time. Det går sikkert bra å bruke mye mer. Det har vært skrevet en del om dette på andre tråder.

Link to post
Share on other sites

Oooops her var det visst en dobbelposting :blush:

Jeg har ikke denne motoren, men samme blokka med annen marinisering. Har ikke hørt noe negativt om dieselpumpa, men 6,2 literen hadde problem med toppakninger på midten av 80 tallet. Forbruket på min ligger på 30/35 liter på marsjfart, men så er det dypere v-bunn på båten min. Motoren min yter bare 190 hk. Burde hatt 250 :headbang:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Men har du kjøpt ifra den i sverige? eller selges de i norge? hos hvem? du skriver ringe dem, har du et tlfnr? De som bygges i sverige er vel ikke peninsular de da? Monterte du motoren selv? var det noe spesielt å være obs på? Og til slutt..... hva slag drev er den montert på?

Kjempeglad for gode svar her

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg kjøpte min brukt i Norge. Tlf nr står på web siden. De som bygges i Sverige er Marindiesel. Det skal være forhandlere i Norge, men du kan også handle direkte, tror jeg. Jeg montert motoren selv og det gikk rimelig greitt siden motorfestene passet rett på . Eneste jeg skiftet var temp giver/måler og turteller og resten av elektrisk brukte jeg omatt. Hadde en Mercruiser mekaniker til å rette opp motoren mot drevet. Passer rett på Bravo 2 / 3

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...