Yankee Startet 16.Januar.2006 Del på Facebook Startet 16.Januar.2006 Hei! Noen som har erfaring med ombygging fra bensin til dieselmotor? Vurderer å bytte til dieselmotor i Bayliner 2855 (28fot) 92mod. Har i dag 7.4l V8 mercrusier saltvannskjølt. Noen som vet om vilke motorer som passer best mhp. plass, motorfestero.l. Har bravo 2 drev som er i bra stand så det ønsker jeg å bruke videre, kan jeg bare bytte propell, eller må det gjøres noe annet med utvekslingen? Gode tips for hvor jeg får gode kjøp på sørlandet motas med takk. Skal gjøre monteringen selv, så jeg trenger alle gode råd jeg kan få. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 16.Januar.2006 Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 En av motorene som kan passe er Steyr, ring til importøren, Univa i Arendal og spør der, de er meget hjelpsomme og kan ihvertfall gi deg gode råd på veien. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
saga Svart 16.Januar.2006 Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 Mener å ha hørt at GM Peninsular V8 Diesel er ofte brukt da de passer i motorrom hvor det ofte har vært en V8 bensin. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 16.Januar.2006 Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 GM V8 diesel -peninsular - marindiesel . Disse passer rett på eksisterende motorfester. Du bør ha minst 250 hk. Se f.eks http://www.marinediesel.se Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
ollebollenor Svart 16.Januar.2006 Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 Må man ha ny ce merking ved bytting av motor ? Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post Share on other sites More sharing options...
Yankee Svart 16.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 Hei Trophy. Kan man handle direkte fra denne nettsiden inn til norge? Hva må man regne med å kjøpe i tilegg til motoren av tilbehør. Kjenner du til problemer man kan møte på? Passer motorene rett på motorfestene? spørsmålene er mange som du skjønner, Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 16.Januar.2006 Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 Jeg ville ringt til dem. Jeg har en GM V8 6,5 liter som også er grunnlaget for marindiesel sin motor. Den passer rett på motorfestene og det samme gjør eksos/kjølevann. Skifter du til denne motoren blir LITE arbeid Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 16.Januar.2006 Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 (redigert) Jeg ville ringt til dem. Jeg har en GM V8 6,5 liter som også er grunnlaget for marindiesel sin motor. Den passer rett på motorfestene og det samme gjør eksos/kjølevann. Skifter du til denne motoren blir det LITE arbeid Om dette er det beste valget skal jeg ikke si, men det enkleste er det garantert Redigert 16.Januar.2006 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Yankee Svart 17.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2006 Jeg ville ringt til dem. Jeg har en GM V8 6,5 liter som også er grunnlaget for marindiesel sin motor. Den passer rett på motorfestene og det samme gjør eksos/kjølevann. Skifter du til denne motoren blir det LITE arbeid Om dette er det beste valget skal jeg ikke si, men det enkleste er det garantert Tja, har jo hørt endel negativt om bla. dieselpumpene på GM! Noen erfaringer? Lurte litt på, nermeste firma jeg fant på disse motorene var i sverige, stemmer det? Hva heter firmaet du har hatt kontakt med? Hvilken størrelse motor har du i din båt? bruker den mye diesel? Ble mange spørsmål dette! Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 17.Januar.2006 Del på Facebook Svart 17.Januar.2006 Dieselpumpene fungerer stort sett bra. Rimelige deler. Det er en som bygger slike motorer i Sverige. Peninsular er i Canada. Dieselforbruk henger stort sett sammen med effektuttak. Hulda tutler avgårde på 6- til 8 liter pr. time. Det går sikkert bra å bruke mye mer. Det har vært skrevet en del om dette på andre tråder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 17.Januar.2006 Del på Facebook Svart 17.Januar.2006 Oooops her var det visst en dobbelposting Jeg har ikke denne motoren, men samme blokka med annen marinisering. Har ikke hørt noe negativt om dieselpumpa, men 6,2 literen hadde problem med toppakninger på midten av 80 tallet. Forbruket på min ligger på 30/35 liter på marsjfart, men så er det dypere v-bunn på båten min. Motoren min yter bare 190 hk. Burde hatt 250 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Yankee Svart 21.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2006 Men har du kjøpt ifra den i sverige? eller selges de i norge? hos hvem? du skriver ringe dem, har du et tlfnr? De som bygges i sverige er vel ikke peninsular de da? Monterte du motoren selv? var det noe spesielt å være obs på? Og til slutt..... hva slag drev er den montert på? Kjempeglad for gode svar her Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 21.Januar.2006 Del på Facebook Svart 21.Januar.2006 Nei, jeg kjøpte min brukt i Norge. Tlf nr står på web siden. De som bygges i Sverige er Marindiesel. Det skal være forhandlere i Norge, men du kan også handle direkte, tror jeg. Jeg montert motoren selv og det gikk rimelig greitt siden motorfestene passet rett på . Eneste jeg skiftet var temp giver/måler og turteller og resten av elektrisk brukte jeg omatt. Hadde en Mercruiser mekaniker til å rette opp motoren mot drevet. Passer rett på Bravo 2 / 3 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.