Trawler 42 Startet 8.Januar Link til dette innlegget Startet 8.Januar Jeg har vinterfortyøning på min faste båtplass (kommunal) og har betalt for å ligge der ut Mars da sommersesong begynner 1 April. E-post om jeg skal leie denne båtplassen også for sommersesongen kom for et par dager siden. Der må jeg svare på om jeg skal fortsette leieforholdet og hvis ja, må jeg betale senest 2 Februar ! Skal jeg betale dobbelt opp for Februar og Mars ? Det er jo ikke i sommersesongen og vintersesongen har jeg jo allerede betalt for ut Mars måned. Hva synes dere og hva er praksis i andre kommunale havner ? 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Kallethekid Svart 8.Januar Link til dette innlegget Svart 8.Januar Hvis leien skal dekke perioden 1 april til 31 okt eller når nå sommersesongen slutter betaler du jo ikke dobbelt, men det føles kanskje lenge ut å betale 2 måneder på forskudd. Hva står det i e-posten om leieperiode? De fleste båtplasser krevere vel forskuddsbetaling, men hvor lenge før vil vel variere. Når betaler du normalt for sommersesongen? Uten å kjenne til forholdene der du ligger kan jeg tenke meg at motivet for å kreve en avklaring tidlig er for å ha god tid finne ny leietaker hvis du ikke ønsker å leie plassen videre. Hvis det er lang kø for å få båtplass faller vel dette motivet noe. Link to post
Trawler 42 Svart 8.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar Sakset fra kommunens side: Sommersesongen 2025: 1. April - 31. Oktober Vintersesongen 2025/2026: 1. November - 31. Mars Var vel egentlig 2 måneders forskudd som jeg følte var litt mye da. Forøvrig er det veneteliste på båtplasser her. Sakset fra e post: Din båtplass ... i ........ for Periode sommer 2025 er nå tilgjengelig. Dersom du ønsker å fortsette å leie båtplassen for Periode sommer 2025, vennligst gå til "MIN KONTO - Båtplasser" og betal innen 2025-02-08. Ønsker du ikke å fortsette å leie båtplassen, vennligst gå til "MIN KONTO - Båtplasser" og kanseller båtplassen. 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
-morten- Svart 8.Januar Link til dette innlegget Svart 8.Januar Hvor mye penger er det snakk om? og hvorfor er det urimelig? hvor mange plasser har havna? hvem utfører vedlikehold? Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
willmasta Svart 8.Januar Link til dette innlegget Svart 8.Januar Jeg har samme plass året rundt. Kommunal grunn/forening Oslo. Vintersesong er betalt fra 15/10 - 15/4. Må betale faktura for sommersesong 15/4 - 15/10 i mars. Litt tidlig i februar kanskje, men ikke veldig sært. Link to post
Trawler 42 Svart 8.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar Snakk om 12 båtlapper. Havna er ikke stor og vedlikeholdet utføres av kommunens båthavnskontor. Jeg kommer til å takke ja for ny periode, men synes betalingsfristen kunne ha vært nærmere sommersesong start. 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Trawler 42 Svart 8.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar Synes fristen var litt tidlig ja, men er nok bare å betale ja. 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
-morten- Svart 8.Januar Link til dette innlegget Svart 8.Januar 21 minutes ago, Trawler 42 said: Snakk om 12 båtlapper. Havna er ikke stor og vedlikeholdet utføres av kommunens båthavnskontor. Jeg kommer til å takke ja for ny periode, men synes betalingsfristen kunne ha vært nærmere sommersesong start. Sånn er det å eie og drifte en båt. Det er ganske dyrt og mye vedlikhold på et bryggeanlegg. Selv har vi privat bryggeanlegg, ikke stor, men løpende utgifter hele tiden på bryggeutstyr, tauverk/utlegg. landgang, lysmaster, veg, strømanlegg, vannanlegg, verktøy, molo, redskapsbod, osv. Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LM 605 Svart 8.Januar Link til dette innlegget Svart 8.Januar Trawler 42 skrev for 1 time siden: Synes fristen var litt tidlig ja, men er nok bare å betale ja. Mener å huske tilbake at for sommersesong her i Kristiansand kom. båthavner, så har alltid regningen kommet i løpet av Januar. Har selv hatt/har båtplass både i Langfelds alm. og Ternevik båthavn. Link to post
Trawler 42 Svart 8.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar LM 605 skrev 1 time siden: Mener å huske tilbake at for sommersesong her i Kristiansand kom. båthavner, så har alltid regningen kommet i løpet av Januar. Har selv hatt/har båtplass både i Langfelds alm. og Ternevik båthavn. Manns minne = ett kvarter til 14 dager Så den har sikker kommet slik andre år også. E post historikken min går ikke så langt tilbake. Da kan vi anse saken som avsluttet fra min side ! 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Honduras Svart 8.Januar Link til dette innlegget Svart 8.Januar Forstår kommunen godt, for hvis noen takker nei, eller bare lar være å betale, rekker kommunen å kontakte folk på ventelisten slik at de kan betale og fortøye på plassen 01.04. Da vil mesteparten av sesongen gå hvis de skal forholde seg til somlekopper som ikke betaler hvis man setter fristen til 01.04 eller 01.06 Dersom dere selv hadde stått på venteliste for sommerplass ville dere satt pris på å få bekreftelse i februar eller senest mars tenker jeg ? * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Trawler 42 Svart 8.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar Ser den ja 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Luske_Ludvig Svart 9.Januar Link til dette innlegget Svart 9.Januar Her er det bare å punge ut. En kan ikke grine over sånne bagateller når en har båt. Link to post
LM 605 Svart 9.Januar Link til dette innlegget Svart 9.Januar Luske_Ludvig skrev 40 minutter siden: Her er det bare å punge ut. En kan ikke grine over sånne bagateller når en har båt. Så sant så sant, slik er det bare..... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn